2025 yılına kadar büyümenin iki “mega trend” ile işaretlendiğini düşünüyorlar

PiKe

New member
Arjantinli CEO'lar, 2023'teki kadar zorlu olmayan yeni zorluklarla karşı karşıya, ya da en azından 28. edisyona katılan dünyanın önde gelen şirketlerinin yöneticileri böyle düşünüyor. PwC Yıllık Küresel CEO Anketi. Ön taraf biraz daha netleştiğinde, çalışma şunları tanımlamaktadır: güçlenen iki mega trend şirketlerin ve toplumun geleceğini yeniden yapılandırmaya hizmet edecek: “Yapay zeka ve sürdürülebilirlik – iklim”.


Dünyanın en önemli şirketlerinin CEO'larının yönetim, bakış açıları ve eylemler açısından görüşlerini sunan rapor, yapay zeka ile ilgili olarak “CEO'ların hem bu yeni şirketlerin hem de şirketlerin potansiyelini nasıl anlamaya başladıklarını görüyoruz” diyor. teknolojiler ve bunların uygulanmasının önündeki engeller”.


PwC Arjantin'den sorumlu ortağı Miguel Urus, başyazısında şunu belirtiyor: “Bunun bir örneği, şirketlerin yarıdan fazlasının İş dünyası liderleri, yapay zekanın zaman kullanımında verimliliğin artırılmasına katkıda bulunduğunun farkındadır Çalışanlar tarafından ise neredeyse yarısı bu teknolojinin şirketlerinin gelirlerini ve karlılığını artırdığını söylüyor.


Mega trendlerden ikincisi ile ilgili olarak analiz, “iklim sorunlarına ve sürdürülebilirliğe yapılan yatırımların meyve verdiğini” gösteriyor. Meğer ki, Dünya çapında her üç CEO'dan biri bildirdi iklim dostu yatırımlar Son beş yılda gerçekleştirilen faaliyetler “daha fazla gelir elde etti.” Ayrıca yöneticilerin üçte ikisi bu yatırımların maliyetleri düşürdüğünü veya şirketleri üzerinde önemli bir etkisi olmadığını söyledi.


Yerel kurumsal gündemin bir diğer önemli ekseni olan iklim değişikliğinin azaltılmasına ilişkin olarak, yerel düzeyde geçen yılki eğilim korunuyor. “Şirketlerin %83'ü yatırımlar yaptığını ifade etti. karbon ayak iziniz üzerindeki etkinizi azaltın son beş yılda. Aynı şekilde ankete katılanların yüzde 61'i için bu girişimler maliyetlerde önemli bir artışı temsil etmedi.” belgede vurgulanıyor.


Price'ın çalışmasının son baskısının sonuçları, Arjantinli şirketlerin CEO'larının “2025 yılına kadar bir büyüme yılı beklediklerini” (%90'ından fazlasının bu anlamda ifade ettiğini) gösteriyor. Düşen enflasyon beklentileriyle desteklendi -bir yıldan diğerine neredeyse yarı yolda- ve Makroekonomik normalleşmenin ilk adımları atılıyor.


Yöneticilerin yarısından fazlasının öngörülerine yansıyan bu hız değişikliği Şirketlerin ciro ve karlılığında artış önümüzdeki üç yıl içinde“Yapay Zekanın (AI) ortaya çıktığı bir zamanda meydana gelir somut sonuçlarını şirketlerin iç organizasyonunda göstermeye başlar.


Bu şekilde yapay zekanın “faaliyetlerin hızla yeniden keşfedilmesinde kilit bir rol oynayacağı” ve yöneticilerin öncelikleri arasında giderek daha fazla yer alacağı fikrine geri dönüyoruz.


“Arjantinli CEO'lar bu değişiklik senaryosuyla karşı karşıya verimlilik konusunda her zamankinden daha fazla çalışın Belgede, hedeflere ulaşmak için şu anda tanımladıkları doğru stratejilerin gelecekte de bu hedefleri etkileyeceğinin bilincinde oldukları belirtiliyor. Burada yapay zeka, senaryoların formüle edilmesine ve eylem hatlarının çizilmesine katkısında da önemli bir rol oynayacak. 10 üzerinden altısı bir numara teknolojinin demokratikleşmesinin izlenecek adımların ana hatlarını çizmede anahtar olacağına inanıyor ve %52'si bunu yeni ürünler geliştirmek için kullanacaklarını söylüyor ve önümüzdeki üç yıl içinde hizmetler.


PwC Arjantin'in Pazarlama ve İletişimden sorumlu ortağı Martín Barbafina, “Yıllar geçtikçe CEO'lar şu zorunluluklarla karşı karşıya kalıyor: yeni stratejiler kullanmalarını gerektiren yeniden icat Değişen bir ortamda çalışmayı içeren dönüşüm sürecinde ilerlemek. Yöneticilerin büyük çoğunluğu, geride kalmamak için işi yeniden yapılandırma konusunda bu şekilde önemli ilerleme kaydetti. “Yapay Zekanın kullanımı bu yeniden tanımlamaya katkıda bulundu.”


“Bu nedenle dünyanın önde gelen şirketleri sadece iş modellerini güncellemeye değil, aynı zamanda operasyonel ve teknolojik kısmı güçlendirmeye de odaklanıyor” dedi. Ve sözlerini şöyle tamamladı: “Bu anlamda, Arjantinli CEO'lar, ekonomik büyüme ve sorumlu yapay zekanın daha fazla benimsenmesi beklentilerinin olduğu bir gelecekle karşı karşıyadır. Bununla birlikte, bir yandan sürdürülebilirliğe ve organizasyonel yatırımlara devam ederken, bir yandan da ekonomik dalgalanmalar ve teknolojik bozulmayla ilişkili riskleri dikkatli bir şekilde yönetmeleri gerekir. yeterlik”.


Yapay Zekanın Önemi

  • Üçte ikisi bir numara (%66) Verimliliğine dikkat çektiler kişisel çalışma zamanında AI sayesinde büyüdü. Şirket çalışanlarının verimliliği ile ilgili olarak, Yöneticilerin %57'si son 12 ayda artış gördüklerini söylüyor.
  • O Yöneticilerin %40'ı Teknolojinin kendisine artış sağladığını belirtti. şirkete faturanız, ve %43'ü uygulamanın geçen yıl kâr artışına katkıda bulunduğunu söyledi. Önemli göstergelerden iki fazlası.
  • İstihdam seviyeleri üzerindeki etkiye ilişkin veriler belirsizdir: %60'ı önemli bir değişiklik olmadığını söyledi personel sayısında ise %23'ünde personel sayısında azalma görüldü teknolojik uygulamalardan kaynaklanmaktadır.
  • Yapay zekanın geçen yılki büyümesi, yaygın kullanımında açıkça görülüyor: Şirketlerin %76'sı şirketin her düzeyinde yapay zekayı benimsiyorYöneticilerin yanıt verdiğine göre.
  • Şirketleri yapay zekayı tüm alanlarında kullanmayı planlayan CEO'ların %50'si kârlarının yapay zeka sayesinde artacağından emin (%37'si, faydaların bir sonucu olarak kârda net olarak %5 ila %15 arasında hafif bir artış olacağını tahmin ediyor) teknoloji).
  • Gelişmekte olan devrime ilişkin diğer ilgi çekici veriler: 2025'e baktığımızda, Şirketlerin %65'i yapay zekayı her düzeyde benimseyecekl. CEO'ların yalnızca %17'si bugün planlarında bunun olmadığını söylerken, diğer %17'si ise henüz bir karar vermedi.
  • Önümüzdeki üç yıla bakıldığında, 10 kişiden neredeyse altısı, temel iş stratejilerini tanımlarken yapay zekanın önemli olacağını (değişen derecelerde) düşünüyor ve %52'si, bunu yeni ürün ve hizmetler geliştirmek için uygulayacaklarını öngörüyor.
Öncelikli olarak iklim gündemi

  • Şirketlerin %83’ü karbon ayak izi üzerindeki etkilerini azaltmak için yatırım yaptıklarını beyan ediyor Son beş yılda bu oran, 2024 anketinin gösterdiğiyle karşılaştırıldığında sabit kalıyor.
  • Bu dönemde şirketlerin yaptığı girişimler %61'i için maliyetlerde ciddi bir artış yaratmazken, sadece %29'u artış yaşadığını belirtti.
  • Faturalandırma konusunda da görüş benzerdir. CEO'ların %71'i emisyon seviyesini düşürmeye yönelik politikalar uyguladıkları için gelirlerinde anlamlı bir değişiklik gözlemlemediklerini söyledi. Ancak yöneticilerin %21'i bu girişimlerin ciro artışına katkıda bulunduğunu belirtti.
  • Şirketlerin çevre dostu bir gündemi takip etmelerine yönelik hükümet teşvikleri de şirketlerin stratejilerini etkilemiş görünmüyor.: Yöneticilerin %76'sı konu ile ilgili olmadıklarını söyledi Hangi yöne gideceğinizi tanımlarken.
  • Operasyonlarda çevresel etkiyi azaltmak için yatırım yapmak, bu harcamaların mutlaka kabul edilebilir minimum seviyelerin altında getiri gerektirdiği anlamına gelmez. Geçtiğimiz yıl şirketleri iklim konularına yatırım yapan CEO'ların yüzde 30'u bunu söyledi. %11'i bu görevlerden daha düşük getiri beklediklerini itiraf etti.
  • Ancak CEO'lar çevre dostu politikalar yolunda ilerlemeye yönelik iç dirençle karşılaşmıyor gibi görünüyor. İklim eylemine yapılan yatırımın teorik olarak düşük getirisi, yöneticilerin %41'i için bir engel anlamına gelmiyor ve aynı zamanda şirketlerin yönetim kurullarının desteğinin eksikliğini engelleyici bir faktör olarak görmüyor: %61, bunun kendilerini durdurmaması gerektiğini söyledi bu nedenle bu konudaki stratejileri.