Adalet Bakanlığı, ertelenmiş kovuşturma anlaşmasının ihlal edildiği iddiasıyla ilgili olarak Boeing'e savunma anlaşması sundu

EnguLizyoN

New member
Adalet Bakanlığı, uçak üreticisini suçladıktan sonra Boeing'e bir anlaşma teklifinde bulundu 2021 ertelenmiş kovuşturma anlaşmasının şartlarını ihlal etmek ikiden sonra uygulamaya konuldu 737 Max'in çökmesi 2018 ve 2019'da.

Adalet Bakanlığı, Boeing'e suçlu olduğunu kabul edebileceğini veya yargılanabileceğini söyledi, görüşmelere aşina kişiler Haberler'e doğruladı. Boeing'e Pazar günü sunulan anlaşma, şirketin başlangıçta 2021'de karşı karşıya kaldığı komplo suçlamasını kabul etmesini sağlayacaktı. Kişiler, karşılığında Boeing'in para cezası ödeyeceğini ve üç yıllık bir denetim sürecine gireceğini söyledi.

Adalet Bakanlığı, anlaşmayı Boeing'e sunmadan önce Pazar günü erken saatlerde 737 Max kazası kurbanlarının aile üyelerine yaptığı bir sunumda açıkladı.


Boeing kabul ederse, bir hakimin anlaşmayı imzalaması gerekecek.

Savunma anlaşmasına ilişkin haberler ilk olarak Reuters tarafından bildirildi.

Kurbanların ailelerinden 15'ini temsil eden avukat Paul Cassell, Haberler'e teklifin “bir başka tatlı savunma anlaşması” olduğunu söyledi ve ailelerin anlaşmaya “şiddetli bir şekilde itiraz edeceğini” söyledi.

“Anlaşma, Boeing'in suçunun 346 kişiyi öldürdüğünü hiçbir şekilde kabul etmeyecek. Ayrıca Boeing'in hiçbir kurbana zarar vermediği fikrine dayanıyor gibi görünüyor,” dedi Cassell ve ekledi “Yargıç O'Connor, bu hesap sorulmayan anlaşmanın kamu yararına olup olmadığına karar vermek zorunda kalacak. … Boeing tarafından öldürülen 346 masumun hatırası bundan daha fazla adalet gerektiriyor.”

Boeing'e karşı Chicago'da devam eden bir hukuk davasının baş avukatı Robert A. Clifford, yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Ailelerin Adalet Bakanlığı'nın kararları ve teklifinden çok mutsuz ve öfkeli olduğunu söyleyebilirim. Boeing'in itiraf ettiği suç 346 kişinin ölümüne neden oldu ve aileler kesinlikle Yargıç Reed O'Connor huzurunda itiraz edecek ve Boeing'in kabul etmesi halinde savunmayı reddetmesini isteyeceklerdir.”

Federal Havacılık İdaresi'nin Boeing'in güvenlik kültürüyle ilgili uzman inceleme panelinin üyesi olan ve kız kardeşi 2019 737 Max kazasında hayatını kaybeden Javier de Luis, Pazar günü Adalet Bakanlığı ile yaptığı görüşmenin ardından şunları söyledi: “Mesele, böyle bir güvenlik kültürünün olup olmaması değil. Dava ve savunma anlaşması arasındaki sorun, Adalet Bakanlığı tarafından teklif edilen cezaların hem işlenen suçların hesap verebilirliği hem de Boeing'in davranışında değişiklik sağlayarak kamu yararına hareket etme perspektifi açısından tamamen yetersiz olmasıdır.”

De Luis, Ocak ayına atıfta bulunarak, “Burada önerilen cezalar, Alaska Air'in gösterdiği gibi, uçan halkın güvenliğini artırmak için hiçbir şey yapmayan önceki DPA kapsamında önerilenlerle esasen aynı.” dedi. Alaska Havayolları'na ait bir uçağın kapısında meydana gelen patlama.

Kazaların 34 kurbanının ailesini temsil eden Erin Applebaum, başka bir açıklamasında, “737 MAX aileleri, Boeing ile Adalet Bakanlığı arasındaki utanç verici yeni sevgili anlaşmasına şiddetle karşı çıkıyor. Anlaşma, bir suç kabulü içerdiği için Boeing'e bir ceza olarak yanlış bir şekilde tasvir edilirken, önemsiz bir para cezası kesiyor, sadece üç yıllığına bir monitör uyguluyor, Boeing'in bu monitörü kendi seçmesine izin veriyor ve en kötüsü, Boeing'in ihmali sonucu öldürülen 346 kişinin onurundan hiç bahsetmiyor veya onları tanımıyor.” dedi.

“Mahkemedeki günümüzü sabırsızlıkla bekliyoruz, böylece Yargıç O'Connor'a ve kamuoyuna mahkemenin bu anlaşmayı neden reddetmesi ve Boeing'in bir kez daha gerçek hesap verebilirlikten kaçmasına izin vermemesi gerektiğini anlatabiliriz,” diye ekledi Applebaum. “Ve kaçınılmaz olarak bir Boeing kazası daha olduğunda ve DOJ suçlamayı belirlemeye çalıştığında, bakacakları tek yer ayna olacak.”

Boeing ve Adalet Bakanlığı, savunma anlaşması hakkında yorum yapmaktan kaçındı.

Boeing, 2021 yılında iki ölümcül 737 Max kazasıyla ilgili bir suç komplosu suçlamasıyla karşı karşıya kaldıktan sonra, şirketlerin belirli şartları yerine getirmeleri halinde kovuşturmadan kaçınmalarına izin veren bir düzenleme olan ertelenmiş kovuşturma anlaşmasına girdi. Anlaşma 2,5 milyar dolarlık bir ödeme içeriyordu ve şirketin belirli uyum ve etik programları uygulamasını talep ediyordu. Boeing'in anlaşmaya uyduğu tespit edilirse, suçlama bu yılın Temmuz ayında sona erecek olan üç yıllık bir sürenin ardından düşürülecekti.

Ancak federal savcılar Mayıs ayında Boeing'in anlaşmanın şartlarını ihlal ettiğini ve şirketin yeterli uyumluluk önlemlerini almadığını iddia ederek hakime bildirdi.

Boeing'in Haziran ayında yanıtlandısavcıların değerlendirmesine katılmadığını ve anlaşmayı ihlal etmediğini söyledi.



CBS Haberlerinden daha fazlası