AMBA'ya verilen sübvansiyonlar İçişleri aleyhine zemin kazanıyor ve eyaletlerle ilişkileri zorluyor

PiKe

New member
Mart ayından itibaren Temel Kanun'un (“torba kanun”) ilk versiyonunun Kongre'de başarısızlığa uğraması sonucunda, Hükümet eyaletlere sübvansiyon olarak para göndermeyi durdurdu toplu otomobil taşımacılığına –kolektifler– Bir yandan da yeni oran artışlarını kontrol altına almak için Buenos Aires Metropolitan Bölgesi'ndeki (AMBA) sektöre giderek daha fazla para aktarılıyor.


2024 yılının ilk dört ayında Ulus, Ulaştırma Altyapı Sistemi Güven Fonu aracılığıyla AMBA'ya nakit olarak yaklaşık 235.935,9 milyon dolar aktardı (ödenen miktar) ve bütçeye 292.827 milyon dolar tahakkuk etti. Bu bir temsil eder %30,5 kesinti Arjantin Hidrokarbon, Enerji, Yakıt, Türevler ve İlgili Ürünler İşçileri ve Çalışanları Konfederasyonu (Catheda) ile UBA ve Conicet'in Disiplinlerarası Politik Ekonomi Enstitüsü'ne (IIEP) göre gerçek anlamda enflasyonun etkisinin azaltılması.


Aynı dönemde, Eyaletler yalnızca 5.510,1 milyon dolar aldıLa Rioja, Misiones, Salta, San Luis ve Tucumán gibi yargı bölgeleri dağıtımda herhangi bir ağırlıktan faydalanmadı.


Ekonomi Bakanı Luis Caputo, Altyapı mevkidaşı Guillermo Ferraro'nun görevden alınmasının ardından Şubat ayında Ulaştırma alanının sorumluluğunu üstlendiğinde, İç Tazminat Fonu'nu sıfıra indirmeye karar verdi. Millet kadar eyaletleri de harcamalarını düşürmeye zorlamak. İşin kötü tarafı ise valilerin otobüs ücretlerini artırma zorunluluğunu hissetmeleriydi.


AMBA ile İçişleri arasındaki bu savaş, Ulaştırma Bakanlığı'nın bu ay Ulaştırma Bakanlığı'nın %39 daha fazla sübvansiyon sağlamayı taahhüt ettiği ve şunları önerdiği 4 numaralı kararının ardından daha da kötüleşti: Haziran ayında enflasyona 1,5 puandan fazla katkı sağlayacak %65'lik artışı önlemek için faiz oranlarının dondurulması devam edebilir.


Başkan Javier Milei'nin vaadi ve Cordoban'la yapılan siyasi anlaşma Juan SchiarettiUlus'taki Ulaştırma görevlilerini -Franco Mogetta ve Mariano Plencovich- atayan kişi oydu AMBA'ya yönelik sübvansiyonlar kaldırılacak ve İçişleri ile durum eşitlenecek. Tam tersi olduBu vaadin yerine getirilmesinin ima edeceği sosyal ve ekonomik zorlukların bir ürünü.

Ulusal hükümet iç kesimlerdeki ulaşım sübvansiyonlarını kaldırdı ve bunları yalnızca Buenos Aires Metropolitan Bölgesi'ne bıraktı.
Bugün bir kez daha ülkenin geri kalanıyla dalga geçiyor: Amba'ya verilen sübvansiyonu artırdı (Şubat ayına kadar geriye dönük %50). Tüm Arjantinlilerin kaynaklarıyla,… pic.twitter.com/bYv0yDlCZR

— Gerardo Zamora (@GZamoraSDE) 17 Mayıs 2024
Valisi Santiago del Estero, Gerardo Zamora, Twitter üzerinden şikayette bulunma fırsatını değerlendirdi. “Ulusal hükümet, İçişleri için ulaşım sübvansiyonlarını kaldırdı ve bunları yalnızca Buenos Aires Metropolitan Bölgesi'ne bıraktı. Bugün bir kez daha ülkenin geri kalanıyla dalga geçiyor: Amba'ya verilen sübvansiyonu artırdı (Şubat ayına kadar geriye dönük %50). Tüm Arjantinlilerin kaynaklarına sahip olan yalnızca Buenos Airesliler en ucuz bileti ödüyor. ¿Amaç federalizmi, eyaletleri ve orada yaşayanların ceplerini kesin olarak yok etmektir.? Federalizm olmadan ülke olmaz!” diye yazdı geçen hafta.


İçerideyken AMBA'da minimum otobüs bileti ücreti 270$, ülke genelinde ortalama ücret ise 666$'a ulaşıyor. En pahalı bilet Corrientes (990 dolar) ve Bariloche'de (980 dolar), Martín Llaryora ve Maximiliano Pullaro gibi müttefik olabilecek valilerin bulunduğu Córdoba, Santa Fe ve Rosario gibi önemli şehir merkezleri ise minimum fiyatı 700 dolara çıkardı. .


Enerji sübvansiyonlarının tüm ülke için aynı olduğunu ve oranlar arasındaki farkların dağıtım değerlerine karşılık geldiğini hatırlamakta fayda var.