Artık spor salonu yerine benzin kuponu ya da okul masraflarına yardım istiyorlar.

PiKe

New member
Yıllık %289,4 oranında dörtnala yükselen enflasyonun ve artan yaşam maliyetine ayak uyduramayan maaşların damgasını vurduğu bir bağlamdaşirketlerdeki fayda programları Maaş performansında önemli bir rol oynarlar.


İnsan Kaynakları uzmanlarına göre bu girişimler, enflasyonun çalışanların satın alma gücü üzerindeki etkisini azaltmaya yardımcı olurken, aynı zamanda istihdamın artmasına da katkı sağlıyor. Personelin elde tutulmasının iyileştirilmesi, üretkenliği artırmak ve “örgütsel bağlılığı güçlendirmek”. Öte yandan, günümüzde bu sosyal yardım programları aynı zamanda ekonomik aktivitenin ve çalışanların karmaşık makroekonomideki kişisel durumlarına ilişkin algılarının da bir termometresi haline geldi.


Son zamanlarda görülen trendlerden biri de farklı platformların sunduğu avantajlar (indirimler, kuponlar, hediye kartları) kapsamındadır. Giderek daha fazla insan benzin satın alma, SUBE'de kredi veya süpermarkette harcama yapmayla ilgili olanları arıyorörneğin, diğer zamanlarda bu tür hizmetlerin sunumunda güçlü nokta olan “kuponların” veya boş zamanlarla ilgili faydaların zararına.


Büyük şirketler için faydalar geliştiren ve diğer Latin Amerika ülkelerinde de faaliyet gösteren Arjantinli bir şirket olan Bonda'nın (eski adıyla Cuponstar) deneyimine göre, 2022 ve 2023'te geleneksel kârın yüzde 50'si spor salonlarında, yüzde 40'ı ise sinema biletlerinde kullanıldı. Yani günlük harcamalarla hiçbir ilgisi olmayan eğlence seçenekleri ve ekstra harcamalar. Ancak son aylarda bu durum değişti.


Bonda Kurucu Ortağı Brian Klahr'a göre, “Arjantin'deki mevcut enflasyon ortamında şirketler, çalışanlarının finansal refahına odaklanan stratejiler benimsiyor. Şirketlerin öncelik verdiği kâr eğiliminde önemli bir değişiklik görüyoruz. ulaşım ve temel ihtiyaçlar gibi günlük ihtiyaçları doğrudan karşılayanlar” diye açıklıyor yönetici.


Şirketin son araştırması şunu ortaya çıkardı: Bugün “Kullanıcıların %50'si ayrıcalıklarını süpermarket veya gastronomi alışverişlerinde, %30'u ise toplu taşıma veya akaryakıt alışverişlerinde kullanıyor, veya elektrik, gaz veya cep telefonu hizmetlerinde hediye kartları, günlük harcamalara yardım.


Firmanın yaptığı araştırmaya göre; Çalışanların %92'si, bir noktada ülkedeki enflasyon nedeniyle bunalmış ve/veya sıkıntılı hissettiklerini belirtti. Ancak %65'i ikramiye ve teşviklerin fark yaratan bir araç olduğunu düşünüyor sonunu getirmek için. Bu, fayda tüketimi davranışlarındaki değişimi açıklıyor” diye açıkladı.


Günlük harcamalara ayrılan yardımlar arasında en çok talep edilen fayda kategorisi temel ürün satın alımı (%40,5) olurken, bunu gastronomi (%19) takip ediyor.


Yakıt yüklemeden SUBE kartına yüklemeye kadar ulaşımla ilgili her şeyde avantajlardan yararlanma eğilimi de var. Buna dayanarak platform, bu yıl şirketlerin, işbirlikçilerinin ofise seyahat için yaptıkları harcamaların %100'ünü iade edebilecekleri bir ulaşım prim sistemi başlattı.


Avantajlardan daha fazla cari harcamalarda yararlanma eğilimi özellikle eğitim-öğretim yılının başlamasıyla birlikte Mart ayında görüldü. Bu yıl, tamamlayıcı maaş avantajları tasarlamaya kendini adamış firmaların ele aldığı bilgilere göre, Şirketlerin %37'si okul sepetindeki faydalar için bütçelerini artırdı 50'ye kadar%,