CNG ve sanayilerdeki kesintilerin 5 nedeni ve arzın çözülmesi

PiKe

New member
gaz arzı krizi Ülke genelinde iki hafta önce başlayan ve Salı'dan Çarşamba'ya kadar derinleşen doğal afet, Perşembe sabahı saat 06.00'dan itibaren çözüme kavuşmaya başlayacak. Bu arada, Servis istasyonlarında Sıkıştırılmış Doğal Gaz (CNG) arzında kesintilerbaşta ülkenin ortası ve kuzeyinde olmak üzere sektöre kısıtlamalar.


Yetkilileri şaşırtan enerji krizine yol açan sebepler çok çeşitlidir. Danışman Daniel Gerold gibi sektör uzmanları, teknik raporlarında yılın bu döneminde kıtlık yaşanabileceğini öngördü.Hükümetin enerji alımlarını ve dağıtımını programlama şekli nedeniyle.


Gaz eksikliğinin 5 nedeni


1) ilk ve ana sebep Olay ayın 28'i Salı günü öğleden sonra oldu. Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (LNG) ithalatı Energía Arjantin'in (Enarsa) geçen Cuma günü Brezilya devlet petrol şirketinden satın aldığı Petrobralar Yeniden gazlaştırma gemisinin kalıcı olarak kurulu olduğu Escobar limanına vardık, ancak günde yaklaşık 14 milyon metreküp deşarjına başlamadı.


Çünkü Brezilya, Enarsa'nın Alman bankası Commerzbank aracılığıyla sunduğu, ithalatta 22 milyon doları kredi notuyla ödeyeceğine dair garantiyi kabul etmedidoğrudan, teklifsiz ve acil olarak verilir. Genellikle bu süreçlerde çok önceden planlanmış, hatta ödemesi peşin yapılmış satın almalar oluyor; Kargo ödeninceye kadar gemiler boşaltılmaz. Bu yıl bu durum tersine döndü ve planlanan 21 satın alma (bu sayının sonunda verilecek diğer 8 satın almayla birlikte) biraz daha pahalı olacak şekilde krediyle ödenecek.


Escobar limanındaki Expedient sıvılaştırılmış gaz yeniden gazlaştırma gemisi, sistemin yedeği olarak görev yapıyor.

Sonrasında Arjantin ile Brezilya arasında yoğun diplomatik müzakerelerNihayet Petrobras, ayın 29'u Çarşamba günü saat 9.10'da ödeme koşullarını kabul etti ve öğleden sonra 44 milyon metreküp doğal gaza eşdeğer sıvılaştırılmış gazı, Amerikan Excelerate Energy şirketinin Expedient yeniden gazlaştırma gemisine boşaltmaya başladı. Buenos Aires'in Escobar limanına demirledi.


Bu kurulum, gazı sıfırın altında 161 dereceden (hacmini sıkıştırmak ve taşınmasını kolaylaştırmak için önceden soğutulmuştur) doğal durumuna, 15°'ye kadar “ısıtır” ve gaz boru hatlarına enjekte eder. Enjeksiyon kapasitesi günlük 14 milyon metreküp olduğundan deşarj 72 saatin biraz üzerinde bir sürede tamamlanacak.


2) ikinci sebepve en önemlisi, LNG ile ilgili sorunla aynı zamanda, iki tesisteki teknik kusurlar üzerindeki kompresörler Orta Batı Gaz Boru HattıTransportadora de Gas del Norte'yi (TGN) işleten . Bunlar San Luis'teki Beazley fabrikalarında ve Córdoba'daki Chajan'daydı ve Salı gecesi birkaç saat içinde çözüldü, ancak sistemden 2 milyon m3 eksiltildi.


Bu nedenle TGN, kendisini “mücbir sebep” ilan ederek, elektrik üreten termik santrallerin yanı sıra özel konutlara da öncelik vermek amacıyla öncelikli olmayan tüm kullanıcıların (ev ve iş yeri olmayan) kesilmesini istedi. elektrik gücü.


Diğer merkezi ve öncelikli nedenler şunlardı: 3) az sayıda sözleşmeli gaz ithalatı; 4) bir iki kompresör fabrikasının bayındırlık işlerinde gecikme taşıma kapasitesini genişletmek Vaca Muerta Presidente Néstor Kirchner Gaz Kanalı'nın (GPNK); ve 5) Bahía Blanca'da bir yeniden gazlaştırma gemisinin desteğinin olmayışı.


Yaz boyunca Enerji Bakanlığı, düşük sıcaklıkların fazla yaşanmayacağı ve öncelikli talebin günlük ortalama 77 yerine 44 milyon m3 tüketimin devamını sağlayacağını öngörerek Mayıs ayında yalnızca üç LNG alımı planladı. olmuş. .


Escobar'a giren her gemi gazı 3 ila 4 gün içinde boşaltıyor, yani 3 yerine 7 gemi ithal edilmiş olabilir. Her bir sevkiyatın maliyeti 21 milyon dolar artı yeniden gazlaştırma (6 milyon ABD doları daha fazla). Hanehalkları gaz için milyon BTU başına 0,78 ABD Doları ile 2,94 ABD Doları arasında ödeme yaparken, ithalatın maliyeti ise 12,90 ABD Dolarıdır. Peso cinsinden fark, sübvansiyonlar yoluyla ulusal devlet tarafından karşılanıyor.


İthalat için dolar ve sübvansiyonlar için peso cinsinden tasarruf arayışı kritik hale geldi.


Öte yandan GPNK, Neuquén'den günde 11 milyon m3 doğal gaz enjeksiyon kapasitesiyle Ağustos 2023'ten bu yana faaliyet gösteriyor, ancak bazen 13,3 milyon m3 doğal gaz bile taşıyor. Tamamlanan doğalgaz boru hattı olmasaydı durum daha da kötü olurdu.


Ancak geçen baharda kapasitesini iki katına çıkaracak iki tesisin hazır olması gerekiyordu: Trayén (Neuquén) ve Salliqueló (Buenos Aires) Kompresör tesisleri.


Geçtiğimiz yıl, Merkez Bankası'nın (BCRA) rezervlerindeki dolar sıkıntısı nedeniyle Hükümet, operasyonlar ve diğer “ölüm kalım” durumları için tıbbi malzeme ithalatına öncelik verdi. Kompresör tesisleri tedarik eksikliği nedeniyle gecikti; Gümrük Yeşil Kanalı olmasına rağmen, BCRA dövize izin vermedi.


Yine de önceki Hükümet çalışmaları neredeyse hazır bıraktı. Enarsa'nın eski başkanı Agustín Gerez'e göre, Trayén fabrikasının ilerlemesi Aralık 2023'e kadar %62 idi ve “iki ila üç aylık bir çalışma kalmıştı.”


Mart ayında yaklaşık 40 milyon ABD doları tutarındaki fiyat ayarlamasının ardından çalışmalar yeniden başladı ve bugün inşaat şirketinden sorumlu Otrayén tesisi kuruldu. Sacde, Yüzde 86'sı tamamlandı; 20 Haziran haftasında gaz dağıtımına başlanacak.


Son olarak ve tüm bu durumla birlikte Hükümet, kompresör tesislerinin eksikliği göz önüne alındığında, sisteme yedek olarak Bahía Blanca'da 50 ila 70 milyon dolar arasında bir yeniden gazlaştırma gemisi ile sözleşme yapmayı planlayabilirdi. Eğer gaz olmasaydı, karar ekonomik olarak çok iyi sonuç verebilirdi ve büyük bir dolar tasarrufu da sağlanabilirdi; Ancak Pazartesi günkü haberle birlikte kutup soğuğu yetkilileri şaşırttı ve Arjantin'de ciddi tedarik sorunları yaşandı.