Bankalar ve sanal cüzdanlar arasındaki mücadele 2024 yılında Arjantin'de alevlendi. İlki, sanal cüzdanların son yıllarda yaşadığı kullanım patlamasının ardından “oyun alanını eşitleyen” düzenleyici değişiklikler talep ediyor. Buna rağmen özel bir çalışma gösteriyor ki Arjantin’in “Fintech Yasası” hazırlamasına gerek yok, ancak mevcut yönetmelikte bazı ayarlamalar yapındaha dinamik ve rekabetçi bir ödeme sistemini teşvik etmek.
Mali İşler Merkezi tarafından yürütülen çalışma, geleneksel bankaların genellikle düşündüğünden farklı olarak, Arjantin'de fintech şirketlerinin lehine “düzenleyici asimetrilerin” bulunmadığını, ancak Mevcut düzenlemelerin güncellenmesi gerekiyor çünkü “bazen aşırı ve verimsiz olabiliyorlar”. Belgenin uluslararası analizi, Arjantin'in elektronik ödemeler gibi alanlarda lider olmasına rağmen kredi derinliği ve özel sektöre finansman konusunda geride kalmaya devam ettiğini vurguluyor.
Diğerlerinin yanı sıra Alberto Fernández Hükümeti'nin eski Vergi Politikası Bakanı Roberto Arias'ın da imzasını taşıyan bu çalışma şunları ortaya koyuyor: dört yön Düzenleyici çerçevenin gerilimleri önleyecek şekilde ayarlanması gerektiği yer. Bir tarafta, banka, fintech ve diğer oyuncular arasında işbirliğine olanak tanıyan açık sistemleri teşvik etmek için birlikte çalışabilirlikle ilgili her şey var. Diğer taraftan, tüketici koruma düzenlemelerinin güçlendirilmesi ihtiyacıözellikle siber güvenlik riskleri ve kişisel verilerin kötüye kullanılması karşısında. Aynı zamanda iş talepleri düzenleyicilerden daha fazla açıklık Yeniliği ve teknolojik tarafsızlığı teşvik etmek.
“Fintech ihtiyatlı düzenlemeye ihtiyaç duymuyor. Tasarruf ve yatırım arasında aracılık faaliyeti yürütmemeleri, mikro ve makro ihtiyati düzenlemelerin azaltmaya çalıştığı risklerin çoğunu ortadan kaldırmaktadır.. Fintech'in para politikası ve finansal istikrar üzerindeki etkisi oldukça sınırlıdır ve aracılık yapmadığı sürece böyle olmaya devam edecektir.. Araştırmada, fintech'in ihtiyatlı düzenlemeye tabi olduğu birkaç ülkede bunun nedeninin aracılık işlevini yerine getirmeleri (yani banka olmaları) olduğu vurgulanıyor.
Eser bunu kabul ediyor Geleneksel bankacılığın “gözden geçirilmesi gereken aşırı düzenleme yükü” vardır. Bunun için Mali İşler Merkezi, Mevduat Sigortası programında değişiklik yapılmasını önermektedir. “CBU'ya ve CVU'ya yatırılan parayı aynı şekilde karşılayın, Fonları saklayan bankacılık kuruluşunun likidite azlığı veya iflası durumunda.” Ayrıca, CVU'lardaki hesapların günlük bakiyeleri hakkında daha kesin bir bilgi rejiminin oluşturulması ve böylece Fintech'lerin iflas durumlarında mevduat sigortası kapsamına alınması da öneriliyor. Son olarak çalışma, “bir PSP'den sunulabilecek ve kullanıcılara fayda sağlayacak yatırım seçeneklerinin genişletilmesini” öneriyor.
Buna paralel olarak araştırma şunları önermektedir: “Belirli düzenlenmiş finansal hizmetlere erişimde ayrımcılığın önlenmesi (sosyal yardımların ve maaşların ödenmesi gibi) bunları sunan kuruluşun türü ne olursa olsun.” Mercado Pago liderliğindeki sanal cüzdanların emeklilik ve maaş ödeme işine girme ihtimali, bu yıl geleneksel bankaları alarma geçiren konulardan biri oldu.
Mali İşler Merkezi tarafından yürütülen çalışma, geleneksel bankaların genellikle düşündüğünden farklı olarak, Arjantin'de fintech şirketlerinin lehine “düzenleyici asimetrilerin” bulunmadığını, ancak Mevcut düzenlemelerin güncellenmesi gerekiyor çünkü “bazen aşırı ve verimsiz olabiliyorlar”. Belgenin uluslararası analizi, Arjantin'in elektronik ödemeler gibi alanlarda lider olmasına rağmen kredi derinliği ve özel sektöre finansman konusunda geride kalmaya devam ettiğini vurguluyor.
Diğerlerinin yanı sıra Alberto Fernández Hükümeti'nin eski Vergi Politikası Bakanı Roberto Arias'ın da imzasını taşıyan bu çalışma şunları ortaya koyuyor: dört yön Düzenleyici çerçevenin gerilimleri önleyecek şekilde ayarlanması gerektiği yer. Bir tarafta, banka, fintech ve diğer oyuncular arasında işbirliğine olanak tanıyan açık sistemleri teşvik etmek için birlikte çalışabilirlikle ilgili her şey var. Diğer taraftan, tüketici koruma düzenlemelerinin güçlendirilmesi ihtiyacıözellikle siber güvenlik riskleri ve kişisel verilerin kötüye kullanılması karşısında. Aynı zamanda iş talepleri düzenleyicilerden daha fazla açıklık Yeniliği ve teknolojik tarafsızlığı teşvik etmek.
“Fintech ihtiyatlı düzenlemeye ihtiyaç duymuyor. Tasarruf ve yatırım arasında aracılık faaliyeti yürütmemeleri, mikro ve makro ihtiyati düzenlemelerin azaltmaya çalıştığı risklerin çoğunu ortadan kaldırmaktadır.. Fintech'in para politikası ve finansal istikrar üzerindeki etkisi oldukça sınırlıdır ve aracılık yapmadığı sürece böyle olmaya devam edecektir.. Araştırmada, fintech'in ihtiyatlı düzenlemeye tabi olduğu birkaç ülkede bunun nedeninin aracılık işlevini yerine getirmeleri (yani banka olmaları) olduğu vurgulanıyor.
Eser bunu kabul ediyor Geleneksel bankacılığın “gözden geçirilmesi gereken aşırı düzenleme yükü” vardır. Bunun için Mali İşler Merkezi, Mevduat Sigortası programında değişiklik yapılmasını önermektedir. “CBU'ya ve CVU'ya yatırılan parayı aynı şekilde karşılayın, Fonları saklayan bankacılık kuruluşunun likidite azlığı veya iflası durumunda.” Ayrıca, CVU'lardaki hesapların günlük bakiyeleri hakkında daha kesin bir bilgi rejiminin oluşturulması ve böylece Fintech'lerin iflas durumlarında mevduat sigortası kapsamına alınması da öneriliyor. Son olarak çalışma, “bir PSP'den sunulabilecek ve kullanıcılara fayda sağlayacak yatırım seçeneklerinin genişletilmesini” öneriyor.
Buna paralel olarak araştırma şunları önermektedir: “Belirli düzenlenmiş finansal hizmetlere erişimde ayrımcılığın önlenmesi (sosyal yardımların ve maaşların ödenmesi gibi) bunları sunan kuruluşun türü ne olursa olsun.” Mercado Pago liderliğindeki sanal cüzdanların emeklilik ve maaş ödeme işine girme ihtimali, bu yıl geleneksel bankaları alarma geçiren konulardan biri oldu.