Mercedes Benz, 2025'te yüzde 25 daha fazla kamyon satılacağını ve bunun “ekonominin termometresi” olduğunu söylüyor

PiKe

New member
Mercedes Benz Kamyon ve Otobüsler, Mercedes Benz Arjantin'den ayrı bir şirkettir; her biri kendi CUIT'ine ve şirket adına sahip iki şirkettir ve üç yıl önce dünya çapında meydana gelen bir bölünmenin ürünüdür. Ancak onları farklılaştırmak hala zor ve sadece aynı markayı kullandıkları için değil: aynı zamanda Virrey del Pino kasabasındaki tarihi La Matanza fabrikasının çatısını paylaşıyorlar.


Mercedes Benz Kamyon ve Otobüsler başkanı Raúl Barcesat, bu kafa karışıklığının Mart 2026'da sona ereceğini garanti ediyor. O zamana kadar, Toyota fabrikasından ve o bölgeye yerleşen diğer otomobil parçası şirketlerinden beş dakika uzaklıktaki Zárate'de iki yıl önce satın aldıkları bir mülkün üzerine inşa etmeye başladıkları yeni fabrikalarının kurdelesini kesmeyi planlıyorlar.


Şirket, bu arazinin satın alınması ve geçen hafta açılan lojistik merkezinin kurulumu için 50 milyon dolar harcadı. Arazinin maliyeti 20 milyon dolardı ve bedelini peso olarak ödedi: Aralık 2022'ydi ve kamyon ve otobüs satışlarından biriktirdiği ve dolara çeviremediği peso dağının bir kısmını dış tedarikçilerine ödeme yapmak için kullandı. döviz kurundan dolayı.


“Bu, kendi fabrikamıza, gelecekteki yeni projelere yaptığımız bir yatırımdı. Bu, size ait olmayan bir fabrikada çalışmaktan çok daha geçerli bir şey,” dedi Barcesat, şirketin Munro kasabasındaki ofislerinde yaptığı röportajda Clarín'e.


10.000 metrekarelik lojistik merkezi için 30 milyon dolarlık ek yatırım gerekti. Bir sonraki aşama ise Barcesat'ın 60 milyon dolar olarak tahmin ettiği 33.000 metrekarelik fabrika.


Barcesat, kamyon satışlarının yılın ilk çeyreğinde genel olarak düştüğünü, ancak artık bir önceki yıla göre daha da toparlandığını belirtti. “Bu yıl ilk çeyreğe yüzde 30'luk bir düşüşle başladık. Dört yıl önce Arjantin'de ayda bin adet olmak üzere 12.000 kamyonun patenti alınmıştı ve bu yılın ilk çeyreğinde satışlar ayda 700 kamyona düştü. İkinci çeyrekte yine neredeyse bine ulaştı. Ve Temmuz ayından bu yana sürekli bir artış yaşadık. Son aylarda ayda 1.300 ila 1.400 arası toplam patent aldık, dolayısıyla 2024'ün toplam rakamı bir önceki yıla göre biraz daha iyi, 12.000 ünitenin biraz üzerinde olacak. 1.300 ile 1.400 arası patent alıp bunları tahmin ederseniz, yılda 15.000 kamyon elde edersiniz. 2025 yılına kadar en az yüzde 25 büyüme bekliyoruz.


Daha fazla kamyon satışı genellikle genel olarak daha fazla ekonomik faaliyet olarak yorumlanır.


-Açıkçası. Kamyonun ekonominin termometresi olduğunu hep söylüyoruz çünkü tükettiğimiz ürünleri, hammaddeleri fabrikalara taşıyor. Kamyon satışları azalmaya başladığında, otomatik olarak bir durgunluk gelir ve tam tersi yönde, büyük ve küçük şirketlerden fiyat teklifi talep edilmeye başlandığında, ekonomi çalışmaya başlar çünkü çalışma niyeti vardır. etkinleştirin.


-Ne tür bir aktivasyon görüyorsunuz?


-Bankaların özel sektöre kredi vermesi nedeniyle kaldıraçlı bir toparlanmanın başlangıcıdır. Bugün enflasyonun düşmesi nedeniyle fiyatlar biraz daha makul ve kamyonları en az yüzde 50 finansmanla satıyoruz. Bankaların daha rekabetçi fiyatlara sahip olması nedeniyle müşterinin üniteyi yenilemesi teşvik edilmektedir. Bu döngü ekonomiyi etkiliyor. 2025 yılının büyüme yılı olacağına inanıyoruz. Bizim işimizde yüzde 5 büyümeden ve GSYİH'nın katlanarak arttığından bahseden ekonomistler var, o yüzden yüzde 25 büyüme bekliyoruz.


-Günümüzde hangi sektörler satışları artırıyor?


-Bugün üç büyük ayak tarım, Vaca Muerta ve değer zinciri ve madenciliktir. Bayındırlık işlerindeki frenlemeler nedeniyle inşaat biraz daha gecikiyor. Yine de son iki ayda kara para aklama ve emlak geliştirme konularında harekete geçmeye başlayan bir şeyler harekete geçmeye başladı.


Yeni fabrika


Şirket, Zárate mülkünde mevcuttan çok farklı bir iş modeliyle yeni kamyon fabrikasını kurmayı planlıyor.


Mercedes, Virrey del Pino'da günde 20 adede kadar iki yarı ağır kamyon (Accelo ve Atego) ve iki otobüs şasisi (OH ve OF) üretiyor. Zárate'de kurulu kapasiteyi iki katına çıkarmayı hedefliyorlar.


“Yılda 10.000 araçlık kurulu kapasitemiz olacak, bugün Virrey del Pino'da günde 20 adede kadar kapasiteye sahibiz ve daha küçük, yarı ağır araçlar üretiyoruz. Yeni fabrikada ağır üst düzey, maksimum kabin yüksekliği dediğimiz şeye gidebiliriz. Otobüsler için de aynı şey geçerli; bugün şehir içi otobüsler yapıyoruz ve Retiro terminalinin klasikleri olan uzun mesafeli modeller için daha uzun dingil mesafelerini tercih edebiliriz.”


-Brezilya'dan ithalatın ikamesi olur mu?


-Ürün portföyünde esneklik diyebilirim. Brezilya ile bir takas ve tamamlayıcılık üzerine bahse girmeye ve ihracat modelini geliştirmeye devam ediyoruz.


-Bugün otobüs şasileri ihraç ediyorlar.


-Evet, Meksika'dan o ülkenin farklı eyaletlerinde çalışan bir taşıyıcıya ve şu anda diğer taşıyıcılardan da ziyaretler alıyoruz. Açıkçası piyasayı açmak ve müşteriyle açmak öyle değil.


-Daha fazla model mi ithal ediyorsunuz?


-Evet. Yılın başında otomatik olmayan lisanslama sistemi kaldırılarak ithalat yeniden otomatik lisansa tabi hale getirildi. Yurtdışında ödeme vadeleri kısaldı. Biz 180 günle başladık, sonra 120 güne, 60 güne, şimdi de 30 güne düştü. Bu çok iyi çünkü tedarikçi fabrika veya tedarikçilerle olan ticari borç artmaya devam etmiyor. Ayrıca PAIS vergisinde olduğu gibi ticari risk azaltılmış ve vergiler de düşürülmüştür. Döviz kuru istikrarı ise enflasyonun düşmesine ve fiyatların korunmasına neden oluyor. Bu bağlam, Arjantin'e neden bahis oynamaya devam edilmesi gerektiğini açıklamaya çok yardımcı oluyor. Herkes potansiyelimizin olduğunu biliyor ama enflasyonun düşürülmesi gerekiyor, fazla vermemiz gerekiyor ve mümkün olduğunda stokları serbest bırakmamız ve ardından vergi konusunu basitleştirmeye çalışmamız gerekecek, böylece Arjantin'de iş yapmak daha kolay olacak.


-Maliyetler rekabetçi mi?


– Her şirket için emeğin toplam ürün üzerindeki etkisini her zaman görmelisiniz. Ürüne bağlı olarak %4 ile %7 arasında konuşuluyor. Döviz kurunun değer kazanmasıyla ilgili olarak en endişe verici maliyet maaş maliyeti değil, IDEA Kolokyumu'nda tartışılan bir konu. Endişe verici olan, adli sektör veya sosyal masraflar, çek vergisi, Brüt Gelir, belediye vergileri gibi maaş dışı maliyetlerdir. Belediye veya ildeki delikleri tıkamak zorunda kaldıkları için artan vergiler. Maaş maliyeti bir kısım ama en çok bozan o vergiler, belediye, il ve ulusal arasında 150'den fazla vergi var. Ve katmanlar halinde. Otomatik olarak vergi ortaya çıktığında üretim maliyeti %1,8 artar. Dolayısıyla bu bağlamda yurt dışında ödeme süresinin kısaltılmış olması önemli çünkü paranın maliyeti çok yüksek ve bu da finansal tasarruf sağlıyor.


-Genel merkezde size ne soruyorlar?


-Fotoğraftan çok trendi anlatmaya çalışıyoruz. Almanya'ya gelecek yıl yüzde 30 enflasyonla karşılaşacağımızı söylerseniz bu onlar için hâlâ çok yüksek bir rakam. Ancak onlara bu oranın 2023'te %211, bu yıl yaklaşık %130 olduğunu söylerseniz ve 2025'e kadar %30 ile %40 arasında bir oran öngörüyorsanız, o zaman hasta iyileşiyor demektir. Aynı şey paranın maliyeti için de geçerli, ya da Arjantin'in son 70 yılın çoğunda mali açık verdiğini ve şimdi, son on ayda fazla verdiğini açıklamak için de geçerli. Almanya'dan Arjantin'e kadar fırtınadan bulutluya ve yer yer sağanak yağışa doğru giden bir tahminle gördüklerini söyleyebilirim. Artık bizi bu kadar ekstrem bir duruma sokmuyorlar, ülkenin bu durumdan nasıl çıkacağı konusunda bu kadar zorluk çekmiyorlar. Elbette yoksulluğu azaltmak ve daha fazla istihdam yaratmak gibi şeyler yapmamız gerekiyor. Ancak bunun değişeceğine dair umut var. Ve Hükümete bazı şeyler verildi, bu da bunun gerçekleşmesini destekliyor.


-Mercedes Benz Kamyon ve Otobüslerin sene başında ticari borcu ne kadardı?


-O rakamı veremiyoruz ama iptal etmek için BOPREAL aldık. Ve biz bunu yaptık. Bu borç zaten belgelenmiştir. Bu sene oluşan yeni borç sene başında beş ay arttı (180 gün içinde ödeme kısıtlaması nedeniyle) ve temmuz ayında 120 güne kadar vadeyle satın aldık ve vadesi kasım-aralık arasında dolmuştu. Ekim ayında süre zaten 60 gündü ve Aralık ayında sona eriyor. Yani Aralık ayında herkesin ticari borcunda bir düşüş var. Bizim durumumuzda ticari borçlardaki bu azalma çok güçlü. Bu da bizi daha güvenilir kılıyor.


-Son yıllarda dağ gibi pesoları varken ve onları dolara çeviremedikleri halde ne yaptılar?


-Bizim durumumuzda bu likiditenin bir kısmı, 20 hektarlık (ve 20 milyon dolara mal olan) Zárate arazisinin yatırımıydı. Yapılan şey geleceği düşünerek likiditeyi kullanmak, kendimizi kurmaktı. Bir alışveriş merkezi satın aldığımızdan değil, işle ilgili bir şey aldığımızdan ve bunun geri kazanılabileceğini düşündüğümüzden bahsediyoruz. Yakın zamanda Almanya'daydım ve öngörüler Avrupa'nın önümüzdeki yıllarda büyümeyeceği yönünde. Brezilya ve Arjantin büyüme potansiyeline sahip olsa da, her iki pazarın da gelişme potansiyeli var. Almanya'da ise orada toparlanmanın olabileceğini, Mercosur'un bir kez daha büyüme potansiyeli olan pazarlardan biri olarak görüldüğünü görüyorlar.