Ulusal Hükümet, Aerolíneas Arjantins'in (AR) özelleştirilmesinin imkansız olduğu bir şirket olduğuna inanıyor. En azından şimdilik. Bu, bakanların ya da Başkan'ın kamuoyu önünde kabul edeceği bir şey değil ama bizzat Başkan, çeşitli güvenilir muhataplarıyla diyalog halinde, bu stratejik devlet şirketinde gerçekten ne olabileceğine inandığını söyledi: “Bunu millileştirmekten bahsediyoruz çünkü bu Kurumsal açıdan bakıldığında, Havayollarını özel yatırımcılara satmak için bir yasa tasarısı sunanın PRO'dan (yasa koyucu Hernán Lombardi tarafından) müttefik bir milletvekili olması bile olumlu. Ayrıca gerçek şu ki. Şirketin bugünkü haliyle herhangi birinin satın almak istemesi mümkün değildir.. Hata, indirgenemez olan ve Aerolíneas'ı bir şeye dönüştüren pek çok çatışmaya neden olan bazı havayolu sendikalarında yatıyor. yaşanmaz”.
Güvenilir hükümet kaynakları Milei ile diyaloglarını önlerinde yeniden yapılandırdı Zurna, Ayrıca ulusal bayrak hattındaki bu yeni çelişkili sürecin nasıl doruğa çıkabileceğini de açıkladılar. Şöyle özetlediler: “O halde özelleştirmek şu an için imkansız. En vahşi havacılık sendikalarıyla yaptığımız görüşmelerde kapatmayı konuştuk ki bu da oldukça karmaşık. Üçüncü bir çözüm ise bir dikte dikte etmek olabilir. Kriz önleyici prosedürBu, havayolu yetkililerinin ve onların sendikalarının karşılıklı rızaya dayalı eylemlerde bulunmayı taahhüt etmeleri gerektiği anlamına gelir, çünkü firma iflas edebilir veya devletin para katkıları olmadan başarılı olamayacaklarını çok iyi bilen işçilerine teslim edilebilir. olması gerektiği gibi çalışıyor.”
Milei'nin en etkili danışmanı Santiago Caputo, Aerolíneas'ı Önleyici Kriz Prosedürüne sokma projesinin entelektüel yazarı olacaktı. Eğer AB ile ortak müzakereler başlatılırsa, bu yeniden yapılanmayı uygulamaya yönelik olarak hazırlanan yasal belge zaten masasının üzerinde olacaktı. havacılık sektörünün indirgenemez birlikleri Tekrar karmaşık hale geliyorlar ve havayolunun potansiyel müşterilerini etkileyecek yeni protesto yöntemleri üretiyorlar.
Şirketin son aylarda, 1983'te demokrasinin geri dönüşünden bu yana rekor kıran sendikal güç tedbirleri nedeniyle kan kaybı yaşandı. Havayolları henüz rakamsal bir açıklama yapmadı. düşük bilet alımından kaynaklanan kayıplar Sadece bir örnek vermek gerekirse CyberMonday indirimi sırasında.
Ne olursa olsun sendikalarla olan bu müzakere dinamiğinde Caputo'nun etkisi bir gerçektir. Cuma günü, üç ay süren grevler, kamuoyu üzerinde büyük etkisi olan ve destekçileri açısından olumsuz yansımaları olan çok sayıda olaydan kaynaklanan kuvvet tedbirlerinin ardından ilk kilometre taşı elde edildi: sonunda havayolu direktörleri ile pilot sendikaların temsilcileri (APLA) arasında bir toplantı yapıldı. , Pablo Biró'nun komutası altında); sahibi Edgardo Llano olan havacılık personelinin (APA); ve genel sekreterlik Juan Pablo Brey'in kontrolü altında olan havacılar (AAA).
Ortak müzakerelere yeniden başlandı Bu yeni aşamada somut sonuçlar alınana kadar ateşkes konusunda anlaşmaya varıldı.
Sendika üyelerini kabul eden AR yöneticileri iki kişiydi: Nicolás Sykes ve Facundo del Villar. İkisi de bir zamanlar La Cámpora grubuyla akrabaydılarMáximo Kirchner tarafından. Artık değil. Skyes bugün AR'de Hukuk İşleri Direktörü olarak görev yapıyor ve pandemi sırasında K yönetiminde yürüttüğü pozisyonun aynısı.
Bayrak hattındaki medyayla ilişkiyi yönetmekten sorumlu kişi neden sözde eşit konumdaydı? Del Villar, Caputo'nun (Santiago) şirketteki güvendiği adamıdır.
Son haftalarda yirmi günden fazla tekrarlanan hizmeti etkileyecek grev, toplantı ve doğrudan eylem yöntemlerinin düzeyi Arjantin'in havayolu sistemini tamamen bozuyor (ve giderek artan bir yoğunlukla arttı), benzersiz bir deneyimdi. AR çalışanlarının temsilcileri hiçbir zaman arka arkaya ve farklı kalınlıklarda bu kadar çok çatışmayı teşvik etmediler, ancak her zaman devlet şirketine, onun yolcularına ve hatta ülkede uçan özel şirketlere zarar verdiler.
2001 yılında Aerolíneas Arjantin özelleştirildiğinde, tüm sendikalar, bu kez geniş halk desteğiyle, beş yüz şirket çalışanının işten çıkarılması nedeniyle dokuz gün boyunca greve gitti. Çalışma Bakanlığı'ndan sorumlu kişi bu iş kararını eleştirdi ancak zorunlu uzlaşmayı dikte etti: Bu kişi Patricia Bullrich'ti.
Kendisi, yirmi üç yıl sonra, şimdi Güvenlik Bakanı olarak, geçen Salı günü yaşananların bir daha yaşanmayacağını garanti altına almak için Havaalanı Güvenlik Polisi'nin (PSA) görevlendirilmesini emreden aynı yetkili: APA sendikası, bunu daha önce duyurmadan. ilerlemek falan tamamen şaşırtıcıon ticari uçağın Aeroparque'a inip yolcuları gemilerin içinde bırakmasını birkaç saat bekledi çünkü Intercargo çalışanları, aynı şekilde bagajları da inmek için merdivenleri yaklaştırmıyordu. iniş için tutunma.
Yaklaşık bin yolcunun sağlığını riske atan, uçakların içinde doluluk yaşanmasına ve sonrasında sayısız uçuşun kalkışında gecikmelere neden olan aşırı bir protesto önlemiydi. Çok fazla.
Kamuoyu zaten diğer “grevler” konusunda fikir ayrılığı içindeydi, öngörülemeyen şekilde düzenlenen ve aynı zamanda AR işçilerinin fiili grevleri anlamına gelen toplantılar, 10 Aralık 2013'ten bugüne hava kaosu yaratan yeni önlemlere eklendi. Milei yönetimi, işten çıkarmaların tamamen kitlesel olmaya çalıştığı zamanlara kıyasla havayolu sendikalarının protestolarına ve doğrudan eylemlerine daha fazla maruz kaldı.
Onlar daha fazlasıydı 20 sendika operasyonu özellikle geçen ay yayıldı.
Hükümet, Intercargo grevini, bin veya daha fazla yolcunun uçakta kilitli kalması felaketini, Havayolları için planını hızlandırmak için mükemmel bir bahane buldu. Anketler ve sahadaki deliller şunu gösterdi: Kamuoyu ve Etkilenen yolcular sendikaların kötü muamelesinden bıktı ve artık AR'nin hizmetlerini yerine getirebilmesi için aşırı tedbirleri destekliyorlar.
Şirket yetkilileriyle sendika müzakereleri yeniden başlatıldı ve şu anda, işçilerin maaşlarının artırılmasına yönelik yeni para tekliflerini de içeren bir barış anlaşması imzalandı.
Hükümet, Intercargo'nun şimdiye kadar faaliyet gösterdiği şekliyle varlığının sona ereceğini duyurdu ve uçaklara yardımcı olmak için pist hizmeti pazarını kuralsızlaştırdı
Oldu Radikalleşmiş protestolara bir darbe. Ve hava sendikaları arasındaki çatlağı derinleştirdi.
Her şey 14 Ağustos'ta bu sendikaların tüm temsilcilerinin şirketle ortak bir maaş müzakere planı üzerinde anlaşmak üzere APLA genel merkezinde bir araya gelmesiyle başladı. Ev sahibi Biró oradaydı; Aeronavegantes'in genel sekreteri Moyanista Juan Pablo Brey; APA başkanı Llano, AR mekaniği ve teknisyenleri genel sekreteri Ricardo Cirielli. Ve Hava Trafik Kontrolörleri Birliği'nin (ATEPSA) başkanı Paola Barrientos, avukat ve Boca çetesi “la 12″nin tarihi patronunun kızı. Ortak girişimler çıkmaza girmişti. Çatışmalar. Tırmanmaya başladılar.
O toplantıda Cirielli'nin sendikası, meslektaşlarının orada açıkladığı aşırı karara uymama kararı aldı: “Artık şirketle pazarlık yapmıyoruz. Doğrudan çatışmalara, grevlere gidiyoruz. Onları çılgına çevireceğiz.” CGT kaynaklarına göre Milei yönetimini eleştiren Peronist Cirielli muhalefetini dile getirdi: “Bir sendika savaşına girmek için nasıl çıkacağınızı bilmeniz gerekir. Sendikamız sizi takip etmeyecek.”
APTA teknisyenleri, birkaç gün içinde yeniden müzakere edecekleri üç aylık yüzde 16'lık maaş artışını kapattı.
Bu durum aynı zamanda en indirgenemez sendika üyelerinin de yıpranmasına neden oldu.
Sendika üyelerinin AR artışı almasının üzerinden üç ay geçti, oysa APTA teknisyenlerinin maaş artışı yaptığını herkes biliyor.
Bu, “ultraların” geri kalanının geçen hafta pes etmesine ve müzakereye başlamasına neden olan değişkenlerden sadece biri.
Elbette, AR yolcularını etkileyen dayanılmaz iklimin ağırlığı daha fazlaydı: O şirket üzerinden geri dönüş bileti alan kişi, inanç meselesi olarak biletten daha fazlasını ödüyordu. Uçağın zamanında kalkışı ve varışı hiçbir zaman garanti edilmedi.
Son haftalarda, diğerlerinin yanı sıra başka bir örnek vermek gerekirse, pilotlar sendikasından Biró, meslektaşlarının simülatör çalışmalarını askıya aldı. Yaklaşık 80 pilot, bu eğitim olmadan uçmalarına izin verilmediği için belirsizlik içinde kaldı. Havayolları Roma, Cancun ve Miami'ye düzenli uçuşlarını iptal etti.
Bu tarzdaki çok sayıda protesto, hükümetin yayılması sırasında meydana geldi. AR çalışanlarının yararlandığı ayrıcalıklarŞirketin kendilerine özel uçaklarla uçacak pilotları evlerinde arama zorunluluğu gibi. Kendi mahallelerinde, hatta yandaki evde (daha anlamlı bir durum) bir aracı paylaşabilmelerine rağmen, aynı zamanda Ezeiza'ya seyahat etmek zorunda kalacak bir meslektaşı da yaşıyor olsa da, tek yolcu olarak seyahat ediyorlar. Tek başına kiralık araçlarla seyahat etmek kazanılmış bir hak olarak kabul edilir. Bu hizmetin devlete maliyeti milyonlarca dolardır.
AR çalışanlarının kendileri ve aileleri için uluslararası geziler için ücretsiz bilet alma olasılığına ilişkin bilgiler daha fazla skandal yarattı.
Havacılık sendikacılığına bir darbe daha, sendika üyesi Llano'nun kendi üyelerinin greve başlamasından bir gün önce yaptığı ve farklı havayollarının uçaklarının kalkış ve varışlarında tam bir kaos yaratan Madrid gezisinin yayılması oldu. Grev emrini verdi ancak önce aile üyeleriyle birlikte İspanya'nın başkentine doğru yola çıktı.
Hükümet şu anda, ana hissedarı Hükümet olan bir devlet şirketi olduğu için, kesin olarak söylemek gerekirse, kamu malı olmayan bir şirketin özelleştirilmesinde ısrar ederek sendikalar üzerindeki baskıyı sonuna kadar kullanıyor. Aynı değil. Şirketin özel hukuka tabi olması durumunda, uçak satın almak veya onarmak için kamu ihaleleri gibi şeffaf satın alma süreçlerinden kaçınmasına izin veriliyor.
Casa Rosada planından vazgeçmeyecek.
Paradokslar: Buenos Aires caddelerinde, yani yeryüzünde gözcülerin olmaması, Cennetin Güçleri artık havadan gelen yeni gözcülerle yüzleşmek zorunda.
Güvenilir hükümet kaynakları Milei ile diyaloglarını önlerinde yeniden yapılandırdı Zurna, Ayrıca ulusal bayrak hattındaki bu yeni çelişkili sürecin nasıl doruğa çıkabileceğini de açıkladılar. Şöyle özetlediler: “O halde özelleştirmek şu an için imkansız. En vahşi havacılık sendikalarıyla yaptığımız görüşmelerde kapatmayı konuştuk ki bu da oldukça karmaşık. Üçüncü bir çözüm ise bir dikte dikte etmek olabilir. Kriz önleyici prosedürBu, havayolu yetkililerinin ve onların sendikalarının karşılıklı rızaya dayalı eylemlerde bulunmayı taahhüt etmeleri gerektiği anlamına gelir, çünkü firma iflas edebilir veya devletin para katkıları olmadan başarılı olamayacaklarını çok iyi bilen işçilerine teslim edilebilir. olması gerektiği gibi çalışıyor.”
Milei'nin en etkili danışmanı Santiago Caputo, Aerolíneas'ı Önleyici Kriz Prosedürüne sokma projesinin entelektüel yazarı olacaktı. Eğer AB ile ortak müzakereler başlatılırsa, bu yeniden yapılanmayı uygulamaya yönelik olarak hazırlanan yasal belge zaten masasının üzerinde olacaktı. havacılık sektörünün indirgenemez birlikleri Tekrar karmaşık hale geliyorlar ve havayolunun potansiyel müşterilerini etkileyecek yeni protesto yöntemleri üretiyorlar.
Şirketin son aylarda, 1983'te demokrasinin geri dönüşünden bu yana rekor kıran sendikal güç tedbirleri nedeniyle kan kaybı yaşandı. Havayolları henüz rakamsal bir açıklama yapmadı. düşük bilet alımından kaynaklanan kayıplar Sadece bir örnek vermek gerekirse CyberMonday indirimi sırasında.
Ne olursa olsun sendikalarla olan bu müzakere dinamiğinde Caputo'nun etkisi bir gerçektir. Cuma günü, üç ay süren grevler, kamuoyu üzerinde büyük etkisi olan ve destekçileri açısından olumsuz yansımaları olan çok sayıda olaydan kaynaklanan kuvvet tedbirlerinin ardından ilk kilometre taşı elde edildi: sonunda havayolu direktörleri ile pilot sendikaların temsilcileri (APLA) arasında bir toplantı yapıldı. , Pablo Biró'nun komutası altında); sahibi Edgardo Llano olan havacılık personelinin (APA); ve genel sekreterlik Juan Pablo Brey'in kontrolü altında olan havacılar (AAA).
Ortak müzakerelere yeniden başlandı Bu yeni aşamada somut sonuçlar alınana kadar ateşkes konusunda anlaşmaya varıldı.
Sendika üyelerini kabul eden AR yöneticileri iki kişiydi: Nicolás Sykes ve Facundo del Villar. İkisi de bir zamanlar La Cámpora grubuyla akrabaydılarMáximo Kirchner tarafından. Artık değil. Skyes bugün AR'de Hukuk İşleri Direktörü olarak görev yapıyor ve pandemi sırasında K yönetiminde yürüttüğü pozisyonun aynısı.
Bayrak hattındaki medyayla ilişkiyi yönetmekten sorumlu kişi neden sözde eşit konumdaydı? Del Villar, Caputo'nun (Santiago) şirketteki güvendiği adamıdır.
Son haftalarda yirmi günden fazla tekrarlanan hizmeti etkileyecek grev, toplantı ve doğrudan eylem yöntemlerinin düzeyi Arjantin'in havayolu sistemini tamamen bozuyor (ve giderek artan bir yoğunlukla arttı), benzersiz bir deneyimdi. AR çalışanlarının temsilcileri hiçbir zaman arka arkaya ve farklı kalınlıklarda bu kadar çok çatışmayı teşvik etmediler, ancak her zaman devlet şirketine, onun yolcularına ve hatta ülkede uçan özel şirketlere zarar verdiler.
2001 yılında Aerolíneas Arjantin özelleştirildiğinde, tüm sendikalar, bu kez geniş halk desteğiyle, beş yüz şirket çalışanının işten çıkarılması nedeniyle dokuz gün boyunca greve gitti. Çalışma Bakanlığı'ndan sorumlu kişi bu iş kararını eleştirdi ancak zorunlu uzlaşmayı dikte etti: Bu kişi Patricia Bullrich'ti.
Kendisi, yirmi üç yıl sonra, şimdi Güvenlik Bakanı olarak, geçen Salı günü yaşananların bir daha yaşanmayacağını garanti altına almak için Havaalanı Güvenlik Polisi'nin (PSA) görevlendirilmesini emreden aynı yetkili: APA sendikası, bunu daha önce duyurmadan. ilerlemek falan tamamen şaşırtıcıon ticari uçağın Aeroparque'a inip yolcuları gemilerin içinde bırakmasını birkaç saat bekledi çünkü Intercargo çalışanları, aynı şekilde bagajları da inmek için merdivenleri yaklaştırmıyordu. iniş için tutunma.
Yaklaşık bin yolcunun sağlığını riske atan, uçakların içinde doluluk yaşanmasına ve sonrasında sayısız uçuşun kalkışında gecikmelere neden olan aşırı bir protesto önlemiydi. Çok fazla.
Kamuoyu zaten diğer “grevler” konusunda fikir ayrılığı içindeydi, öngörülemeyen şekilde düzenlenen ve aynı zamanda AR işçilerinin fiili grevleri anlamına gelen toplantılar, 10 Aralık 2013'ten bugüne hava kaosu yaratan yeni önlemlere eklendi. Milei yönetimi, işten çıkarmaların tamamen kitlesel olmaya çalıştığı zamanlara kıyasla havayolu sendikalarının protestolarına ve doğrudan eylemlerine daha fazla maruz kaldı.
Onlar daha fazlasıydı 20 sendika operasyonu özellikle geçen ay yayıldı.
Hükümet, Intercargo grevini, bin veya daha fazla yolcunun uçakta kilitli kalması felaketini, Havayolları için planını hızlandırmak için mükemmel bir bahane buldu. Anketler ve sahadaki deliller şunu gösterdi: Kamuoyu ve Etkilenen yolcular sendikaların kötü muamelesinden bıktı ve artık AR'nin hizmetlerini yerine getirebilmesi için aşırı tedbirleri destekliyorlar.
Şirket yetkilileriyle sendika müzakereleri yeniden başlatıldı ve şu anda, işçilerin maaşlarının artırılmasına yönelik yeni para tekliflerini de içeren bir barış anlaşması imzalandı.
Hükümet, Intercargo'nun şimdiye kadar faaliyet gösterdiği şekliyle varlığının sona ereceğini duyurdu ve uçaklara yardımcı olmak için pist hizmeti pazarını kuralsızlaştırdı
Oldu Radikalleşmiş protestolara bir darbe. Ve hava sendikaları arasındaki çatlağı derinleştirdi.
Her şey 14 Ağustos'ta bu sendikaların tüm temsilcilerinin şirketle ortak bir maaş müzakere planı üzerinde anlaşmak üzere APLA genel merkezinde bir araya gelmesiyle başladı. Ev sahibi Biró oradaydı; Aeronavegantes'in genel sekreteri Moyanista Juan Pablo Brey; APA başkanı Llano, AR mekaniği ve teknisyenleri genel sekreteri Ricardo Cirielli. Ve Hava Trafik Kontrolörleri Birliği'nin (ATEPSA) başkanı Paola Barrientos, avukat ve Boca çetesi “la 12″nin tarihi patronunun kızı. Ortak girişimler çıkmaza girmişti. Çatışmalar. Tırmanmaya başladılar.
O toplantıda Cirielli'nin sendikası, meslektaşlarının orada açıkladığı aşırı karara uymama kararı aldı: “Artık şirketle pazarlık yapmıyoruz. Doğrudan çatışmalara, grevlere gidiyoruz. Onları çılgına çevireceğiz.” CGT kaynaklarına göre Milei yönetimini eleştiren Peronist Cirielli muhalefetini dile getirdi: “Bir sendika savaşına girmek için nasıl çıkacağınızı bilmeniz gerekir. Sendikamız sizi takip etmeyecek.”
APTA teknisyenleri, birkaç gün içinde yeniden müzakere edecekleri üç aylık yüzde 16'lık maaş artışını kapattı.
Bu durum aynı zamanda en indirgenemez sendika üyelerinin de yıpranmasına neden oldu.
Sendika üyelerinin AR artışı almasının üzerinden üç ay geçti, oysa APTA teknisyenlerinin maaş artışı yaptığını herkes biliyor.
Bu, “ultraların” geri kalanının geçen hafta pes etmesine ve müzakereye başlamasına neden olan değişkenlerden sadece biri.
Elbette, AR yolcularını etkileyen dayanılmaz iklimin ağırlığı daha fazlaydı: O şirket üzerinden geri dönüş bileti alan kişi, inanç meselesi olarak biletten daha fazlasını ödüyordu. Uçağın zamanında kalkışı ve varışı hiçbir zaman garanti edilmedi.
Son haftalarda, diğerlerinin yanı sıra başka bir örnek vermek gerekirse, pilotlar sendikasından Biró, meslektaşlarının simülatör çalışmalarını askıya aldı. Yaklaşık 80 pilot, bu eğitim olmadan uçmalarına izin verilmediği için belirsizlik içinde kaldı. Havayolları Roma, Cancun ve Miami'ye düzenli uçuşlarını iptal etti.
Bu tarzdaki çok sayıda protesto, hükümetin yayılması sırasında meydana geldi. AR çalışanlarının yararlandığı ayrıcalıklarŞirketin kendilerine özel uçaklarla uçacak pilotları evlerinde arama zorunluluğu gibi. Kendi mahallelerinde, hatta yandaki evde (daha anlamlı bir durum) bir aracı paylaşabilmelerine rağmen, aynı zamanda Ezeiza'ya seyahat etmek zorunda kalacak bir meslektaşı da yaşıyor olsa da, tek yolcu olarak seyahat ediyorlar. Tek başına kiralık araçlarla seyahat etmek kazanılmış bir hak olarak kabul edilir. Bu hizmetin devlete maliyeti milyonlarca dolardır.
AR çalışanlarının kendileri ve aileleri için uluslararası geziler için ücretsiz bilet alma olasılığına ilişkin bilgiler daha fazla skandal yarattı.
Havacılık sendikacılığına bir darbe daha, sendika üyesi Llano'nun kendi üyelerinin greve başlamasından bir gün önce yaptığı ve farklı havayollarının uçaklarının kalkış ve varışlarında tam bir kaos yaratan Madrid gezisinin yayılması oldu. Grev emrini verdi ancak önce aile üyeleriyle birlikte İspanya'nın başkentine doğru yola çıktı.
Hükümet şu anda, ana hissedarı Hükümet olan bir devlet şirketi olduğu için, kesin olarak söylemek gerekirse, kamu malı olmayan bir şirketin özelleştirilmesinde ısrar ederek sendikalar üzerindeki baskıyı sonuna kadar kullanıyor. Aynı değil. Şirketin özel hukuka tabi olması durumunda, uçak satın almak veya onarmak için kamu ihaleleri gibi şeffaf satın alma süreçlerinden kaçınmasına izin veriliyor.
Casa Rosada planından vazgeçmeyecek.
Paradokslar: Buenos Aires caddelerinde, yani yeryüzünde gözcülerin olmaması, Cennetin Güçleri artık havadan gelen yeni gözcülerle yüzleşmek zorunda.