NTSB, “ciddi güvenlik riski” ni atıfta bulunarak ölümcül DC havada çarpışmasından sonra değişiklikleri önerir

EnguLizyoN

New member
Ulusal Ulaştırma Güvenlik Kurulu, Ocak ayında düzinelerce insanı öldüren Washington DC üzerindeki havada çarpışması hakkında soruşturması hakkında bir güncelleme sunuyor ve “burada ciddi bir güvenlik riski” ele almak için bir dizi eylem önerdiğini söylüyor.

Askeri bir helikopter ve bir American Airlines uçağı arasındaki çarpışma 67 kişi öldü. 2009'dan beri Amerika Birleşik Devletleri'nde ilk büyük ticari havayolu kazasıydı. Wichita, Kansas'tan gelen American Airlines uçuşu, Ronald Reagan Washington Ulusal Havaalanı Bir eğitim görevinde bir Ordu Kara Şahin helikopteri tarafından vurulduğunda. Her ikisi de çarpışmadan sonra Potomac Nehri'ne düştü.

NTSB Başkanı Jennifer Homendy Salı günü, 15 ve 33. pistler kullanıldığında havaalanının yakınındaki belirli bir rotada helikopter operasyonlarını yasaklamak için acil bir tavsiyeyle bir haber konferansına başladı. Helikopterler bu rotayı maksimum yetkili 200 feet yükseklikte uçurduğunda, pist 33'e iniş yaklaşımında bir uçaktan sadece 75 feet dikey ayrılmaya sahip olabilirler.

Homendy, kendisinin ve diğer NTSB üyelerinin “havacılık güvenliği için dayanılmaz bir risk” oluşturduğunu belirlediklerini söyledi. Homendy, helikopterin Potomac Nehri kıyı şeridinden yanal mesafesine bağlı olarak veya yaklaşan bir uçağın belirlenmiş görsel glidepath'in altında olması durumunda dikey ayrımın daha da az olabileceğini söyledi.

Rota şu anda Ulaştırma Sekreteri Sean Duffy'den bir emir altında yasaklandı, ancak sadece 31 Mart'a kadar ve NTSB kalıcı olarak genişlemesini istiyor.

Homendy, “Bu son teslim tarihi yaklaştıkça DCA'daki gelecekteki havada çarpışması için önemli potansiyelden endişe duyuyoruz, bu yüzden bugün kalıcı bir çözüm öneriyoruz.” Dedi.

Homendy, NTSB'nin Federal Havacılık İdaresi'nin bu pistler kullanıldığında kullanılabilecek alternatif bir helikopter rotası belirlemesini önerdiğini söyledi. NTSB'nin belirli bir rota reçete etmeyeceğini söyledi.

Homendy, NTSB'nin DCA'da yaklaşık 15 yıllık olaylara baktıktan sonra önerileri geliştirdiğini söyledi. 2011 ve 2024 yılları arasında, bir helikopterin bir uçağa yakınlığı nedeniyle ayda en az bir trafik uyarısı ve çarpışmadan kaçınma sistemi tetiklendiğini söyledi. Homendy, gözden geçirilen karşılaşmaların yarısından fazlasında, helikopterlerin 200 feet rota irtifası kısıtlamasının üzerinde olabileceğini söyledi. Ocak kazasında Black Hawk helikopteri rakım kısıtlamasının üzerindeydi. Olayların yaklaşık üçte ikisi geceleri meydana geldi.

Ekim 2021 ve Aralık 2024 arasında, ticari uçaklar ve helikopterler arasında 15.214 yakınlık olayı vardı, burada bir denizcilikten az veya yaklaşık 6.000 feet'ten daha az yanal ayrım ve 400 fitten daha az dikey ayrılık. Homendy, 1.500 feet'ten daha az yanal ayrılık ve 200 feet'ten daha az dikey ayrımı içeren 85 olay olduğunu söyledi.

Homendy, NTSB'nin ön raporunun hem uçağın mürettebatı hem de uçuşların tarihi hakkında bilgi içereceğini ve çoğu halka açık hale getirileceğini söyledi. Tam NTSB araştırmaları genellikle en az bir yıl sürer.

Homendy, “Sık sık soruşturmanın en kolay ve en hızlı kısmının ne olduğunu belirlemek olduğunu söylüyorum.” Dedi. “Daha uzun süren kısım nasıl ve neden.”

Federal araştırmacılar çalışıyor olayları bir araya getirin Bu kazaya yol açtı. Sorumlu Brice Banning Müfettiş daha önce tarif edilen NTSB üyelerinin toplanmaya çalıştığı “çok sayıda parça” ile “karmaşık bir soruşturma” olarak.

Bir vinç, 3 Şubat 2025'te Ronald Reagan Washington Ulusal Havalimanı yakınlarındaki siyah bir şahin helikopteri ile ölümcül havada çarpışmasının ardından Potomac Nehri'ndeki American Eagle Flight 5342'nin enkazından bir kanadı alıyor.


Reuters/Eduardo Munoz



Enkaz Uçaktan ve helikopterden kurtarıldı. Müfettişler ayrıca her iki uçaktan da kara kutuları kurtardılar. Kara kutular, yükseklik ve hız dahil uçuş verilerini ve uçuştan ses kaydeder.

Müfettişler Şubat ortasında dedi Helikopter ekibinin bir hava trafik kontrolörünün uçağın arkasından geçmesi için talimatları duymaması mümkündür. Çarpışmadan on yedi saniye önce, hava trafik kontrol kulesinden bir radyo şanzımanı helikopteri uçağın arkasından geçmeye yönlendirdi, ancak helikopterin mikrofon tuşuna şanzımanın bir kısmı bastırıldığı için, NTSB Başkan Jennifer Homendy, “arkasından geçiyor” dedi.

NTSB, çarpışmanın muhtemelen yaklaşık 325 feet yükseklikte meydana geldiğini belirledi, bu da Black Hawk'u alan için 200 metrelik sınırının üzerine koyacaktı. Kazadan birkaç dakika önce kokpit konuşmaları çelişkili irtifa verilerini gösterir. Kazada yer alan Black Hawk helikopterinin tipi, rakibi ölçmek için tutarsızlığı açıklayabilecek iki sisteme sahiptir.

Müfettişler helikopter mürettebatordunun son derece deneyimli olarak tanımladığı, olay anında gece görüş gözlüğü takıyordu.



Haberler'ten daha fazlası




Kerry Breen


Kerry Breen, CBSNews.com'da bir haber editörüdür. New York Üniversitesi Arthur L. Carter Gazetecilik Okulu mezunu, daha önce NBC News 'Today Digital'de çalıştı. Güncel olayları, son dakika haberlerini ve madde kullanımı gibi sorunları kapsar.