EnguLizyoN
New member
Bir banliyö düzlemi Alaska kapalı deniz buzuna çarptıUlusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu, Çarşamba günü yayınlanan bir ön raporda, gemideki 10 kişiyi de öldürmek, buzlu koşullara bir yolculuk için yarım ton fazla kilolu olduğunu söyledi.
Cessna operatörünün uçuş için günlüğüne atıfta bulunan NTSB, raporda bagaj ve kargoların toplu olarak yaklaşık 709 pound ağırlığında olduğunu ve küçük uçağın genel kalkış ağırlığına yaklaşık 9.776 kilo katkıda bulunduğunu söyledi. Rapora göre, toplam ağırlık, tahmincilerin buzlanma koşullarını beklediği alanlara uçuş için maksimum kalkış brüt ağırlığı üzerinde yaklaşık 969 pound idi.
Ağırlık, NTSB'nin Alaska bölgesine liderlik eden Clint Johnson'ı uyardı, devam eden soruşturmada sadece bir “veri noktası”. Olası nedenleri içeren nihai bir rapor, bir kazadan sonra bir yıl veya daha fazla sürebilir.
Pilot 6 Şub. Bering hava kazası34 yaşındaki Nome Chad Antill ve uçakta dokuz yolcu yaralanmalarından öldü. Alaska'nın bu yüzyılın en ölümcül uçaklarından biriydi ve üçüncü büyük ABD havacılık aksilikleri sekiz günlük bir sürede. Ticari bir jetlin ve bir ordu helikopteri Potomac Nehri üzerinde çarpıştı 29 Ocak'ta 67 kişiyi öldürdü. Tıbbi ulaşım uçağı çökmüş 31 Ocak'ta Philadelphia'da altı hepsini ve başka bir kişiyi yerde öldürüyor.
Bu kazadaki Cessna karavanı gibi küçük uçaklar, eyaletin 200 artı köylerinin çoğunun yol sisteminin ötesinde olduğu ve sadece hava veya tekne ile erişilebildiği Alaska'nın işgücüleridir. Sakinler, alt 48'de yaşayan insanlar, tıbbi randevulara ve toplantılara ulaşmak, alışverişe gitmek, akrabaları ziyaret etmek veya lise spor oyunlarına katılmak için kullanan arabalara bağlı gibi banliyö uçaklarına güvenir.
Tek motorlu turboprop uçağı o öğleden sonra Bering Air için operasyon direktörü David Olson, yetkililerin kalkıştan bir saatten daha az bir süre sonra temas kurduğunda yaklaşık 150 mil olan Nome'a giden Nome'a uçuyordu. Cessna karavanı varış noktasından yaklaşık 30 mil uzaklaştı.
7 Şubat 2025'te ABD Sahil Güvenlik tarafından sağlanan bu fotoğraf, Batı Alaska'da Nome'un hub topluluğuna bağlı bir uçuşta düşen küçük bir banliyö uçağı gösteriyor.
AP aracılığıyla ABD Sahil Güvenlik, Dosya
Johnson, aşırı kilolu koşulların kazada bir faktör olup olmadığı belirlenmesinin devam ettiğini söyledi. Buzlanma koşullarının rota boyunca tahmin edildiğini ve Nome'da dondurucu yağmurla kar yağıyordu. Yetkililer, pilota hangi bilgilerin aktarıldığını, ayrıldığında hangi bilgilere sahip olduğunu ve çarpışma yerinde buz koşullarının olup olmadığını belirlemeye çalışıyor.
Bering Air'e gönderilen yorum arayan bir e -posta hemen iade edilmedi.
Havacılık kazası davası avukatı ve Anchorage'daki pilot olan Whitney Power Wilson, hava genellikle uzak Alaska'da bir faktördür ve uçuş çoğu Alaskans için yaygın olsa da, tehlikeli bir çaba olabilir.
“Buzlanma tüm pilotlar için, özellikle de buzlanmaya elverişli koşullarda çalışan daha küçük uçaklar ve pilotlar için endişe duymalıdır.” Dedi. “Bir uçağın ağırlığı, buzlanmanın uğraştığımız bir şey olduğu gerçeği, bu düşünceler ciddiye alınmalı çünkü sonuçlar çok trajik olabilir.”
Müfettişler ayrıca uçağın yüksekliğine baktılar. NTSB Başkanı Jennifer Homendy, geçen ay Nome'daki bir basın toplantısında, ılımlı buzlanmanın 2.000 feet ve 8.000 feet arasında mümkün olduğu ve havanın hafif uçaklar için tehlikeli olabileceği bir alanda uçuyordu.
Raporda, hava trafik kontrolünün Pilot'a, nome'daki pistin bozulma için yaklaşık 15 dakika kapalı olacağını söyledikten kısa bir süre sonra temas kayboldu.
Raporda, “Kontrolör, pilotun pistin yeniden açılmasından önce uçuşun gelmesini önlemek için 'biraz yavaşlamak' istesesi, bunun iyi olacağını ve pilotun kabul ettiğini ekledi.”
Pilot el kitabı ayrıca buzlanma ekipmanı tamamen işlevselse, buzlanma koşullarında 95 knot hava hızının korunması gerektiğini göstermektedir.
Raporda, pilotun kendi takdirine bağlı olarak 4.000 feet'e inmesi söylendikten yaklaşık üç dakika sonra, otopilot 99 knot'ta ayrıldı, daha sonra saniyeler içinde 70 knot'a düştü ve yaklaşık 3.100 feet oldu. Son uydu izleme verileri bir dakikadan az bir süre sonra, saat 15: 20'de 200 feet yükseklikte geldi.
Raporda, 5 yaşındaki turbo-propeller uçağının kanatları ve kuyruğu üzerindeki buzlanma önleme sistemi, buzun birikmesini önlemek için tasarlandı.
Operatör, her bir ön inceleme sırasında deyinasyon sıvısı miktarının kontrol edildiğini söyledi. Pilot, gemide yeterli miktarda olmasını sağlamaktan sorumludur, ancak uçağa eklendiğinde kaydedilmesine gerek yoktur. Rapora göre, Unalakleet Havaalanı'ndaki bir işçi pilota sıvının mevcut olduğunu söyledi, ancak pilot ona tankın dolu olduğunu söyledi.
ABD Sahil Güvenlik, uçaktan herhangi bir sıkıntı sinyalinin farkında olmadığını söyledi. Kapsamlı bir aramadan sonra, enkaz ertesi gün sürüklenen bir buz floe üzerinde bulundu. Pilot ve dokuz yolcu da öldürülmüştü.
Cessna operatörünün uçuş için günlüğüne atıfta bulunan NTSB, raporda bagaj ve kargoların toplu olarak yaklaşık 709 pound ağırlığında olduğunu ve küçük uçağın genel kalkış ağırlığına yaklaşık 9.776 kilo katkıda bulunduğunu söyledi. Rapora göre, toplam ağırlık, tahmincilerin buzlanma koşullarını beklediği alanlara uçuş için maksimum kalkış brüt ağırlığı üzerinde yaklaşık 969 pound idi.
Ağırlık, NTSB'nin Alaska bölgesine liderlik eden Clint Johnson'ı uyardı, devam eden soruşturmada sadece bir “veri noktası”. Olası nedenleri içeren nihai bir rapor, bir kazadan sonra bir yıl veya daha fazla sürebilir.
Pilot 6 Şub. Bering hava kazası34 yaşındaki Nome Chad Antill ve uçakta dokuz yolcu yaralanmalarından öldü. Alaska'nın bu yüzyılın en ölümcül uçaklarından biriydi ve üçüncü büyük ABD havacılık aksilikleri sekiz günlük bir sürede. Ticari bir jetlin ve bir ordu helikopteri Potomac Nehri üzerinde çarpıştı 29 Ocak'ta 67 kişiyi öldürdü. Tıbbi ulaşım uçağı çökmüş 31 Ocak'ta Philadelphia'da altı hepsini ve başka bir kişiyi yerde öldürüyor.
Kazadan sonra araştırmacılar, Haberler Transportation muhabiri Kris Van Cleave'e uçağın ses veya veri kaydedicilerle donatılmadığını söyledi, çünkü bu bir gereklilik değil. Kurbanların kalıntılarını kurtardıktan sonra yetkililer, uçağın neyin düşmesine neden olan neyin düştüğünü daha iyi anlamalarına yardımcı olabilecek verileri depolayan uçağın diğer bileşenlerini arayacaklarını söylediler.NTSB, Alaska, Nome yakınlarındaki bir Textron Havacılık (Cessna) 208B uçağının 6 Şubat'taki çarpışması için devam eden araştırması için ön raporu veriyor. PDF raporunu indirin: https://t.co/uvnfpehhdv
– NTSB haber odası (@ntsb_newsroom) 19 Mart 2025
Bu kazadaki Cessna karavanı gibi küçük uçaklar, eyaletin 200 artı köylerinin çoğunun yol sisteminin ötesinde olduğu ve sadece hava veya tekne ile erişilebildiği Alaska'nın işgücüleridir. Sakinler, alt 48'de yaşayan insanlar, tıbbi randevulara ve toplantılara ulaşmak, alışverişe gitmek, akrabaları ziyaret etmek veya lise spor oyunlarına katılmak için kullanan arabalara bağlı gibi banliyö uçaklarına güvenir.
Tek motorlu turboprop uçağı o öğleden sonra Bering Air için operasyon direktörü David Olson, yetkililerin kalkıştan bir saatten daha az bir süre sonra temas kurduğunda yaklaşık 150 mil olan Nome'a giden Nome'a uçuyordu. Cessna karavanı varış noktasından yaklaşık 30 mil uzaklaştı.
7 Şubat 2025'te ABD Sahil Güvenlik tarafından sağlanan bu fotoğraf, Batı Alaska'da Nome'un hub topluluğuna bağlı bir uçuşta düşen küçük bir banliyö uçağı gösteriyor.
AP aracılığıyla ABD Sahil Güvenlik, Dosya
Johnson, aşırı kilolu koşulların kazada bir faktör olup olmadığı belirlenmesinin devam ettiğini söyledi. Buzlanma koşullarının rota boyunca tahmin edildiğini ve Nome'da dondurucu yağmurla kar yağıyordu. Yetkililer, pilota hangi bilgilerin aktarıldığını, ayrıldığında hangi bilgilere sahip olduğunu ve çarpışma yerinde buz koşullarının olup olmadığını belirlemeye çalışıyor.
Bering Air'e gönderilen yorum arayan bir e -posta hemen iade edilmedi.
Havacılık kazası davası avukatı ve Anchorage'daki pilot olan Whitney Power Wilson, hava genellikle uzak Alaska'da bir faktördür ve uçuş çoğu Alaskans için yaygın olsa da, tehlikeli bir çaba olabilir.
“Buzlanma tüm pilotlar için, özellikle de buzlanmaya elverişli koşullarda çalışan daha küçük uçaklar ve pilotlar için endişe duymalıdır.” Dedi. “Bir uçağın ağırlığı, buzlanmanın uğraştığımız bir şey olduğu gerçeği, bu düşünceler ciddiye alınmalı çünkü sonuçlar çok trajik olabilir.”
Müfettişler ayrıca uçağın yüksekliğine baktılar. NTSB Başkanı Jennifer Homendy, geçen ay Nome'daki bir basın toplantısında, ılımlı buzlanmanın 2.000 feet ve 8.000 feet arasında mümkün olduğu ve havanın hafif uçaklar için tehlikeli olabileceği bir alanda uçuyordu.
Raporda, hava trafik kontrolünün Pilot'a, nome'daki pistin bozulma için yaklaşık 15 dakika kapalı olacağını söyledikten kısa bir süre sonra temas kayboldu.
Raporda, “Kontrolör, pilotun pistin yeniden açılmasından önce uçuşun gelmesini önlemek için 'biraz yavaşlamak' istesesi, bunun iyi olacağını ve pilotun kabul ettiğini ekledi.”
Pilot el kitabı ayrıca buzlanma ekipmanı tamamen işlevselse, buzlanma koşullarında 95 knot hava hızının korunması gerektiğini göstermektedir.
Raporda, pilotun kendi takdirine bağlı olarak 4.000 feet'e inmesi söylendikten yaklaşık üç dakika sonra, otopilot 99 knot'ta ayrıldı, daha sonra saniyeler içinde 70 knot'a düştü ve yaklaşık 3.100 feet oldu. Son uydu izleme verileri bir dakikadan az bir süre sonra, saat 15: 20'de 200 feet yükseklikte geldi.
Raporda, 5 yaşındaki turbo-propeller uçağının kanatları ve kuyruğu üzerindeki buzlanma önleme sistemi, buzun birikmesini önlemek için tasarlandı.
Operatör, her bir ön inceleme sırasında deyinasyon sıvısı miktarının kontrol edildiğini söyledi. Pilot, gemide yeterli miktarda olmasını sağlamaktan sorumludur, ancak uçağa eklendiğinde kaydedilmesine gerek yoktur. Rapora göre, Unalakleet Havaalanı'ndaki bir işçi pilota sıvının mevcut olduğunu söyledi, ancak pilot ona tankın dolu olduğunu söyledi.
ABD Sahil Güvenlik, uçaktan herhangi bir sıkıntı sinyalinin farkında olmadığını söyledi. Kapsamlı bir aramadan sonra, enkaz ertesi gün sürüklenen bir buz floe üzerinde bulundu. Pilot ve dokuz yolcu da öldürülmüştü.