Enflasyondaki yavaşlamaya rağmen, Kitle tüketimi kıyılmış durumda kalır 2002 ve 2003'ten sonra son 22 yılın üçüncü en kötü rekoru olan 2023'e karşı 2024'ü% 13,9'luk bir düşüşle kapattıktan sonra.
Yılın daha iyi bir başlangıcı bekleniyordu, ancak 2025 Ocak ayında% 10,6 yıllık bir düşüşdanışmanın son aylık raporuna göre Scentiave zaten birikiyor Kırmızı sayılarla 13 ay. Karşılaştırma tabanı, Ocak 2024'ün Aralık ayının önceki devalüasyonu için güçlü bir gerileme olduğunu ve bu da tüketicilerin hisse senedi alımlarını beklemesine yol açan güçlü bir gerileme olduğunu dikkate alarak düşük bir ay altında.
“Tahmin ettiğimize göre, Haziran 2024'ten bu yana görülen güçlü geri çekilme, ancak Aşağı eğilim korunur“Kabul etti Osvaldo del RíoUzman ve Scentia başkanı.
Veriler, en kötüsünün zaten gerçekleştiğine inanmasına rağmen, süpermarketleri ve şirketleri endişelendiriyor. Yavaş bir iyileşme bekliyorlar. Başlangıçta 2024'ün ikinci döneminde belirlenen ve daha sonra 2025'in başında hareket eden bir ribaund beklentileri Şimdi Nisan veya Mayıs'a işaret ediyorlar.
Süpermarketler ve şirketler yavaş bir iyileşme bekliyor. Fotoğraf: Arşiv
Sektör, yıl sonuna ulaşmaktan heyecan duyuyor % 3 artış Satılan birimlerde. Bu anlamda, öngörülen enflasyonun aylık% 1 ila% 2 arasında olduğunu kabul ediyorlar. Eğilim sadece 2025'in ikinci yarısında tersine dönecekOcak -Mayıs 2024'e kadar dönemi bırakan kötü hafızanın, sonraki aylarda hissedilen ve hala cepleri etkileyen bir sürükleme ile umdukları zaman.
İstatistik ajansı tarafından Ocak ayında yayınlanan en son süpermarket anketi, yongaların ikinci dönemde konulduğunu zaten ileri sürmüştü. Ankete göre, % 54.7 ankete katılan şirketlerin Satış fiyatlarının artmasını bekleyin 2025'in ilk üç ayında % 62.3 O Ürün teklifiniz değişmez Ve bir % 69.8 O Satışlar aynı kalır.
Süpermarketlere karşı kendine hizmet
En çok dövülmüş mahalle dükkanlarıydıkendi hizmetleri, depolar ve Çince olarak, % 13'ten büyük bir düşüş. Bu işletmeler, büyüklerin çoklu promosyonlarına ve tekliflerine karşı rekabet etmek için maliyeti var. Süpermarket zincirleriOcak ayında bir daralma ile sona erdi % 7,2.
Sırayla, Buenos Aires'in (AMBA) metropol bölgesi en büyük etkiyi hissettisatan satışlarla % 12.5; İçeride bir % 9.3.
“Ayrıca ve beklenenlere uygun olarak, Farklılıklar mevsimsellikten fark edilir”, Anketi açıkladı, ancak Hiçbir öğe kaydedilmedi. Tüm kategoriler kırmızı sayılarla devam eder.
İçecekler en çok düşen şeydiAralık ayında olduğu gibi, taraflar bile tüketimini kurtarmadı. Alkolikler bir % 19.3 ve alkolsüz olanlar % 16.8. Bunu ile ilişkili ürünler izledi durumlar “dürtüsel“, Bir düşüşle % 17.4.
Segmentinde yer alanlar Kahvaltı ve atıştırmalıkile % 9.8; olduğu gibi hijyen ve kozmetikile % 8.2; Ve Temizlik ve ev temizliğiile % 7,9. Bu sırada, yiyecek Kuru ve bozulabilir Küçükleri düşmüşlerdi, kayıpları % 5 Ve % 1.1sırasıyla.
Büyük zincirlerin% 7.2 düşüşü ve mahalle kendi hizmetleri vardı,% 13. Fotoğraf: Arşiv
Olumlu scentia olarak öne çıkan haberler “Ağırlıklı ortalama fiyat, yavaşlama sürecini sürdürüyor Geçen yıl aynı ayla ilgili ”
Yani şeyler, Enflasyon kaybı Hala satın alma gücünde bir gelişmeye dönüşmez kamu hizmetleri gibi artışlarla kötüleşen hane halklarının. Sektörde, bunu tahmin ediyorlar 30 ayırma noktası var Tüketici Fiyat Endeksi'nin (TÜFE) ilerlemesi ve ücretlerin geri kazanılması arasında, ikincisi faaliyete göre farklıdır.
Enflasyon gerçeği, Ocak ayında% 2,2'lik bir Ingec'in geçen hafta farklılıklarını kanıtladığını bildirdi. Varlıklaryaptıklarını % 1.5ve Hizmetleratladılar % 3,8.
Yılın daha iyi bir başlangıcı bekleniyordu, ancak 2025 Ocak ayında% 10,6 yıllık bir düşüşdanışmanın son aylık raporuna göre Scentiave zaten birikiyor Kırmızı sayılarla 13 ay. Karşılaştırma tabanı, Ocak 2024'ün Aralık ayının önceki devalüasyonu için güçlü bir gerileme olduğunu ve bu da tüketicilerin hisse senedi alımlarını beklemesine yol açan güçlü bir gerileme olduğunu dikkate alarak düşük bir ay altında.
“Tahmin ettiğimize göre, Haziran 2024'ten bu yana görülen güçlü geri çekilme, ancak Aşağı eğilim korunur“Kabul etti Osvaldo del RíoUzman ve Scentia başkanı.
Veriler, en kötüsünün zaten gerçekleştiğine inanmasına rağmen, süpermarketleri ve şirketleri endişelendiriyor. Yavaş bir iyileşme bekliyorlar. Başlangıçta 2024'ün ikinci döneminde belirlenen ve daha sonra 2025'in başında hareket eden bir ribaund beklentileri Şimdi Nisan veya Mayıs'a işaret ediyorlar.
Süpermarketler ve şirketler yavaş bir iyileşme bekliyor. Fotoğraf: Arşiv
Sektör, yıl sonuna ulaşmaktan heyecan duyuyor % 3 artış Satılan birimlerde. Bu anlamda, öngörülen enflasyonun aylık% 1 ila% 2 arasında olduğunu kabul ediyorlar. Eğilim sadece 2025'in ikinci yarısında tersine dönecekOcak -Mayıs 2024'e kadar dönemi bırakan kötü hafızanın, sonraki aylarda hissedilen ve hala cepleri etkileyen bir sürükleme ile umdukları zaman.
İstatistik ajansı tarafından Ocak ayında yayınlanan en son süpermarket anketi, yongaların ikinci dönemde konulduğunu zaten ileri sürmüştü. Ankete göre, % 54.7 ankete katılan şirketlerin Satış fiyatlarının artmasını bekleyin 2025'in ilk üç ayında % 62.3 O Ürün teklifiniz değişmez Ve bir % 69.8 O Satışlar aynı kalır.
Süpermarketlere karşı kendine hizmet
En çok dövülmüş mahalle dükkanlarıydıkendi hizmetleri, depolar ve Çince olarak, % 13'ten büyük bir düşüş. Bu işletmeler, büyüklerin çoklu promosyonlarına ve tekliflerine karşı rekabet etmek için maliyeti var. Süpermarket zincirleriOcak ayında bir daralma ile sona erdi % 7,2.
Sırayla, Buenos Aires'in (AMBA) metropol bölgesi en büyük etkiyi hissettisatan satışlarla % 12.5; İçeride bir % 9.3.
“Ayrıca ve beklenenlere uygun olarak, Farklılıklar mevsimsellikten fark edilir”, Anketi açıkladı, ancak Hiçbir öğe kaydedilmedi. Tüm kategoriler kırmızı sayılarla devam eder.
İçecekler en çok düşen şeydiAralık ayında olduğu gibi, taraflar bile tüketimini kurtarmadı. Alkolikler bir % 19.3 ve alkolsüz olanlar % 16.8. Bunu ile ilişkili ürünler izledi durumlar “dürtüsel“, Bir düşüşle % 17.4.
Segmentinde yer alanlar Kahvaltı ve atıştırmalıkile % 9.8; olduğu gibi hijyen ve kozmetikile % 8.2; Ve Temizlik ve ev temizliğiile % 7,9. Bu sırada, yiyecek Kuru ve bozulabilir Küçükleri düşmüşlerdi, kayıpları % 5 Ve % 1.1sırasıyla.

Olumlu scentia olarak öne çıkan haberler “Ağırlıklı ortalama fiyat, yavaşlama sürecini sürdürüyor Geçen yıl aynı ayla ilgili ”
Yani şeyler, Enflasyon kaybı Hala satın alma gücünde bir gelişmeye dönüşmez kamu hizmetleri gibi artışlarla kötüleşen hane halklarının. Sektörde, bunu tahmin ediyorlar 30 ayırma noktası var Tüketici Fiyat Endeksi'nin (TÜFE) ilerlemesi ve ücretlerin geri kazanılması arasında, ikincisi faaliyete göre farklıdır.
Enflasyon gerçeği, Ocak ayında% 2,2'lik bir Ingec'in geçen hafta farklılıklarını kanıtladığını bildirdi. Varlıklaryaptıklarını % 1.5ve Hizmetleratladılar % 3,8.