Hükümet bu hafta 153 otobüs şirketi arasında toplu otomobil taşımacılığına yönelik sübvansiyonların dağıtılma şeklini değiştirdiBuenos Aires Metropolitan Bölgesi'nde (AMBA) faaliyet gösterenler ve eyaletler arası uzanan diğerleri ulusal yargı yetkisine sahiptir.
Ulaştırma Bakanlığı'nın 45/2024 sayılı kararına yansıyan değişiklik, Ulusal Denetçi'nin (AGN) yedi yıl önce tavsiye ettiği 89/2017 sayılı kararı dikkate alarak ulusal Devletin yardımlarını yeniden yönlendirmeyi amaçlıyor. talebi sübvanse etmek tekliften ziyade hizmet.
Yani kamunun ulaşım harcamalarını ulaşımın etkin kullanımıyla ilişkilendirmek, verilerinden faydalanmak. Benzersiz Entegre Bilet Sistemi (SUBE) Tarife tazminatlarını çözmek.
Bu yolcular için değişiklik anlamına gelmeyecekŞimdilik aynı tutarı doğrudan ücretler (bilet) aracılığıyla ödemeye devam edecek ve aynı düzeyde sübvansiyonları sürdürecek. Yeni düzen tek başına Şirketlerin karlılığını etkileyecek.
Şu ana kadar görevlendirildiler dizel kotaları kilometrelerce katedilen, boş arabaların dolaşımını teşvik etti. Erişilen belgelerde farklı şirketlerin bildirdiği üzere Zurna, DOTA grubu, son üç yılda 26,8 milyon dolar kar elde edecek olan dizel kotasından %25 ila %30 pay aldı-Devletin verdiği para aynı olduğu için- diğer şirketlerin zararına oldu.
Bir kaynak, “Yeni önlem kötü hatlara veya az yolculu hatlara zarar veriyor. Bu, tüm odalar tarafından beklenen ve kabul edilen bir şey ve aynı zamanda DOTA'nın dizel kotası ile yaptığı manevrayı da düzeltiyor” dedi. kayıt dışı.
AMBA'daki gruplar için ücretler ve sübvansiyonlar
Resmi karar, uzun yıllar süren oranların dondurulmasından sonra kırgın olan veya biletin hizmet sağlamanın maliyetini yansıtmaktan çok uzak olduğu bir piyasa düzenlemeyi amaçlıyor.
Eylül ayında, Şehir ve Büyük Buenos Aires (GBA) üzerinden geçen 387 hattın minimum ücreti 317,13 dolardır.günümüze kadar gelen bir değerdir. Devlet farkı 880 dolara çıkardı Bu, otobüs şirketlerinin aylık 228.469,95 milyon dolarlık tahsilatını temsil eden tanınmış “teknik oran”dır.
Tanınmış olan ile AAETA'nın “Bondi Endeksi”nde yayınladığı “gerçek” olan arasındaki fark ayda 49.735,71 milyon dolardır.bu para nedir Hizmet kalitesinde “kayboldu”Sokağa çıkan ünite sayısı, 18.505 aracın yenilenmesi, frekansları ve güvenliği ile ifade ediliyor.
Buenos Aires Üniversitesi (UBA) Disiplinlerarası Politik Ekonomi Enstitüsü'nün (IIEP) Oranlar ve Sübvansiyonlar Gözlemevi ve Conicet, maliyetin KDV hariç 1.228 $ veya %10,5 KDV'lik bir kısımla 1.357 $ olduğunu hesapladı. ancak Hazine Müsteşarlığı tarafından tanınan fiyat 927 dolar. “Bundan her iki değer arasında %32'lik bir farkın varlığını çıkarabiliriz”Analistleri gözlemledi.
2024 yılının ilk dokuz ayında, Sübvansiyonların AMBA ve diğer eyaletler arası gruplara yönlendirildiği Ulaştırma Altyapı Sistemi Güven Fonu'na (FFSIT) yapılan transferler, 756.149 milyon dolar biriktirdi; bu, enflasyon etkisi olmadan gerçek %31'lik bir rakam olup, Ocak ve Eylül 2023 arasındaki dönemden daha azdır.. Yıl sonunda Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'nın (GSYH) yüzde 0,2'sine denk gelecek.
Bu etkisinden kaynaklanmaktadır oran artışlarıIIEP verilerine göre bu rakamın nominal olarak toplamı 7 ile çarpıldığında %601'e ulaştı.
Açık Bütçenin Kasım ayının ilk haftasına göre güncellenen veriler, AMBA'ya verilen bu sübvansiyonların şimdiden 763.521,37 milyon dolara ulaştığını ve bunun 698.676,47 milyon dolarının gerçekte ödendiğini gösteriyor.
Ancak AAETA Ekim ayı için, Nation, City ve Buenos Aires eyaletinden gelen oranlar ve sübvansiyonlar arasındaki tahsilatın reel olarak yıllık bazda %20 düştüğünü tahmin etti.
Toplu taşımada daha az frekans
Ancak AMBA sistemi azalmıştır ve her hizmet arasındaki gecikmelerle ilgili kullanıcı şikayetleri; İş günleri dışında (Cumartesi, Pazar ve tatil günleri) araçlar arasında 45 dakikadan fazla fark olabilir.her zaman iyi frekanslara sahip olan hatlarda bile.
Kayıtlar, geçen ay cumartesi ve tatil günlerinde taşınan yolcu sayısında bir önceki yıla göre %15'lik bir düşüş yaşandığını gösteriyor; iş günlerinde %7; ve Pazar günleri %5'lik bir artış.
Sıklıklarla kontrast oluşturmak için iyi bir ölçü olan kat edilen kilometre sayısı her durumda azaldı: iş günlerinde %2; Tatillerde %5; Pazar günleri %10; ve cumartesi günleri %15.
Bu arada dolaşımdaki otomobiller cumartesi hariç tüm durumlarda %1 artış gösterdi ve bu düşüş %12 oldu. İş günlerinde ayrılan ortalama araç sayısı 16.773'e ulaşıyor, bu da filonun %90,6'sı anlamına geliyor.
AMBA, ülkedeki en ucuz otobüs ücretine sahip ikinci yargı bölgesidiryalnızca La Rioja'nın (300 $) arkasında. Diğer uçta ise fiyatı 1.591 dolar olan Pinamar yer alıyor. Tüm ülke için ağırlıklı ortalama oran 918 dolar.
O entegre bilet -RED SUBE-, Otobüs, tren ve metro arasında 2 saatlik sürede %50 ile %75 arasında indirimlerle yolculukların birleştirilebilmesine olanak sağlayan Nation ve City tarafından desteklenmeye devam ediliyor ancak Buenos Aires eyaletinin eylül ayından bu yana katkı vermediği, Ayda 6.000 ila 6.500 milyon dolar arasında tasarruf sağladı.
Ulaştırma Bakanlığı'nın 45/2024 sayılı kararına yansıyan değişiklik, Ulusal Denetçi'nin (AGN) yedi yıl önce tavsiye ettiği 89/2017 sayılı kararı dikkate alarak ulusal Devletin yardımlarını yeniden yönlendirmeyi amaçlıyor. talebi sübvanse etmek tekliften ziyade hizmet.
Yani kamunun ulaşım harcamalarını ulaşımın etkin kullanımıyla ilişkilendirmek, verilerinden faydalanmak. Benzersiz Entegre Bilet Sistemi (SUBE) Tarife tazminatlarını çözmek.
Bu yolcular için değişiklik anlamına gelmeyecekŞimdilik aynı tutarı doğrudan ücretler (bilet) aracılığıyla ödemeye devam edecek ve aynı düzeyde sübvansiyonları sürdürecek. Yeni düzen tek başına Şirketlerin karlılığını etkileyecek.
Şu ana kadar görevlendirildiler dizel kotaları kilometrelerce katedilen, boş arabaların dolaşımını teşvik etti. Erişilen belgelerde farklı şirketlerin bildirdiği üzere Zurna, DOTA grubu, son üç yılda 26,8 milyon dolar kar elde edecek olan dizel kotasından %25 ila %30 pay aldı-Devletin verdiği para aynı olduğu için- diğer şirketlerin zararına oldu.
Bir kaynak, “Yeni önlem kötü hatlara veya az yolculu hatlara zarar veriyor. Bu, tüm odalar tarafından beklenen ve kabul edilen bir şey ve aynı zamanda DOTA'nın dizel kotası ile yaptığı manevrayı da düzeltiyor” dedi. kayıt dışı.
AMBA'daki gruplar için ücretler ve sübvansiyonlar
Resmi karar, uzun yıllar süren oranların dondurulmasından sonra kırgın olan veya biletin hizmet sağlamanın maliyetini yansıtmaktan çok uzak olduğu bir piyasa düzenlemeyi amaçlıyor.
Eylül ayında, Şehir ve Büyük Buenos Aires (GBA) üzerinden geçen 387 hattın minimum ücreti 317,13 dolardır.günümüze kadar gelen bir değerdir. Devlet farkı 880 dolara çıkardı Bu, otobüs şirketlerinin aylık 228.469,95 milyon dolarlık tahsilatını temsil eden tanınmış “teknik oran”dır.
Bununla birlikte, AMBA'nın en büyük ikinci grubu olan ve yalnızca DOTA'nın arkasında yer alan Metropol grubunun ağırlıkta olduğu Arjantin Otomotiv Taşımacılığı Girişimcileri Derneği (AAETA), Katma Değer Vergisi (KDV) hariç “gerçek” maliyet 1.197,08 ABD Dolarıdır Her iş gününde seyahat eden yaklaşık 10 milyon yolcunun her biri için. Yani aylık maliyet 278.205,65 milyon dolar.Eylül 2024 ayına ilişkin bondi endeksi, biletin gerçek maliyetinin 1.322,8 dolar olduğunu gösteriyor; Devlet tarafından tanınan maliyetlere (886 $ bilet + Sübvansiyon) göre %33'lük bir fark gözlemleniyor.
Endeks piyasa fiyatlarına göre oluşturulur ve geliri yansıtır… pic.twitter.com/CJoYR0oDT9
— aaeta (@aaeta_arg) 14 Ekim 2024
Tanınmış olan ile AAETA'nın “Bondi Endeksi”nde yayınladığı “gerçek” olan arasındaki fark ayda 49.735,71 milyon dolardır.bu para nedir Hizmet kalitesinde “kayboldu”Sokağa çıkan ünite sayısı, 18.505 aracın yenilenmesi, frekansları ve güvenliği ile ifade ediliyor.
Buenos Aires Üniversitesi (UBA) Disiplinlerarası Politik Ekonomi Enstitüsü'nün (IIEP) Oranlar ve Sübvansiyonlar Gözlemevi ve Conicet, maliyetin KDV hariç 1.228 $ veya %10,5 KDV'lik bir kısımla 1.357 $ olduğunu hesapladı. ancak Hazine Müsteşarlığı tarafından tanınan fiyat 927 dolar. “Bundan her iki değer arasında %32'lik bir farkın varlığını çıkarabiliriz”Analistleri gözlemledi.
2024 yılının ilk dokuz ayında, Sübvansiyonların AMBA ve diğer eyaletler arası gruplara yönlendirildiği Ulaştırma Altyapı Sistemi Güven Fonu'na (FFSIT) yapılan transferler, 756.149 milyon dolar biriktirdi; bu, enflasyon etkisi olmadan gerçek %31'lik bir rakam olup, Ocak ve Eylül 2023 arasındaki dönemden daha azdır.. Yıl sonunda Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'nın (GSYH) yüzde 0,2'sine denk gelecek.
Bu etkisinden kaynaklanmaktadır oran artışlarıIIEP verilerine göre bu rakamın nominal olarak toplamı 7 ile çarpıldığında %601'e ulaştı.
Açık Bütçenin Kasım ayının ilk haftasına göre güncellenen veriler, AMBA'ya verilen bu sübvansiyonların şimdiden 763.521,37 milyon dolara ulaştığını ve bunun 698.676,47 milyon dolarının gerçekte ödendiğini gösteriyor.
Ancak AAETA Ekim ayı için, Nation, City ve Buenos Aires eyaletinden gelen oranlar ve sübvansiyonlar arasındaki tahsilatın reel olarak yıllık bazda %20 düştüğünü tahmin etti.
Toplu taşımada daha az frekans
Ancak AMBA sistemi azalmıştır ve her hizmet arasındaki gecikmelerle ilgili kullanıcı şikayetleri; İş günleri dışında (Cumartesi, Pazar ve tatil günleri) araçlar arasında 45 dakikadan fazla fark olabilir.her zaman iyi frekanslara sahip olan hatlarda bile.
Kayıtlar, geçen ay cumartesi ve tatil günlerinde taşınan yolcu sayısında bir önceki yıla göre %15'lik bir düşüş yaşandığını gösteriyor; iş günlerinde %7; ve Pazar günleri %5'lik bir artış.
Sıklıklarla kontrast oluşturmak için iyi bir ölçü olan kat edilen kilometre sayısı her durumda azaldı: iş günlerinde %2; Tatillerde %5; Pazar günleri %10; ve cumartesi günleri %15.
Bu arada dolaşımdaki otomobiller cumartesi hariç tüm durumlarda %1 artış gösterdi ve bu düşüş %12 oldu. İş günlerinde ayrılan ortalama araç sayısı 16.773'e ulaşıyor, bu da filonun %90,6'sı anlamına geliyor.
AMBA, ülkedeki en ucuz otobüs ücretine sahip ikinci yargı bölgesidiryalnızca La Rioja'nın (300 $) arkasında. Diğer uçta ise fiyatı 1.591 dolar olan Pinamar yer alıyor. Tüm ülke için ağırlıklı ortalama oran 918 dolar.
O entegre bilet -RED SUBE-, Otobüs, tren ve metro arasında 2 saatlik sürede %50 ile %75 arasında indirimlerle yolculukların birleştirilebilmesine olanak sağlayan Nation ve City tarafından desteklenmeye devam ediliyor ancak Buenos Aires eyaletinin eylül ayından bu yana katkı vermediği, Ayda 6.000 ila 6.500 milyon dolar arasında tasarruf sağladı.