Sisteminin çalışması Buenos Aires'in Büyükşehir Bölgesi'ndeki Gruplar (Amba) Ancak 2015'ten beri sürekli kötüleşiyor, ancak kriz Enflasyondan aylık% 6'nın üzerinde seviyelere atlama ile -2022 ortalarında fark edilmeye başladı. Tarihsel bir karşılaştırma: Bir bilet bugün 30 sent maliyeti; 2001 yılına kadar fiyatı neredeyse 1 ABD doları idi.
Amba'daki gruplara oranlar ve sübvansiyonlar
O Oran donma ve Sübvansiyonlarda mali tasarruf Son hükümetlere sahip olmak isteyen Arabaların aşamalı bir yaşlanması ve frekanslarda bir azalmaHer Cumartesi, Pazar günleri, tatil günleri ve gecenin vardiyalarında, esas olarak sadece Conurbano'yu seyahat eden ve Buenos Aires şehrine girmeyen çizgilerde gösteriyor. Her grup arasında 30 dakika ila 1 saat beklersiniz..
UBA ve Conicet'e göre kolektif biletin gerçek maliyeti. Grafik: IIEP.
Genel veriler hakkında genel veri yapan rakamlara göre Disiplinlerarası Siyasi Ekonomi Enstitüsü (IIEP) Buenos Aires Üniversitesi'nden (UBA) ve Conicet'in yanı sıra Arjantin Otomotiv Ulaşım Girişimcileri Derneği (AaetaDOTA grubundan sonra bölgedeki en önemli ikinci şirket olan metropol hatlarını gruplayan kamera) Kolektif bilet, katma değer vergisi olmadan 1.393,90 $ ile 1.452 $ sayma KDV arasında veya 1.261.48 $ ile 1.314 $ arasında olmalıdır..
Ancak AMBA'daki minimum bilet 371,13 dolar; ve iki veya üç gezinin Red Sube, sosyal oran veya öğrenci bileti ile entegrasyonu gibi farklı indirimler nedeniyle, Şirketlerin her yolcu için ücret aldığı ortalama 305,75 $.
AMBA'da ortalama grup bileti, ağın etkisi, sosyal oran ve öğrencilere indirim. Grafik: Aaeta.
Bondi endeksine göre, İster ulus, Buenos Aires şehri ve eyaletin bir araya getirdiği kullanıcılar ve tazminat (sübvansiyon) tarafından ödenen oranlar tarafından algılananların toplamı 863 dolara ulaşıyor; İktisatçılar IIEP'de çalışan radikalizme yakınken, devlet tarafından tanınan toplam 927.10 $ 'dır.
Teknik oran (Oranlar + Devlet tarafından tanınan sübvansiyonlar) ve “gerçek” arasındaki boşluk. Genişletildikçe, -2022'nin ortalarından beri hizmet kötüleşir. Kaynak: Aaeta.
Yani, devlet tarafından tanınmayan her bir yolcu için 398,48 ila 524,90 dolar arasında (hesabı kimin yaptığına ve KDV'nin hesaplanıp hesaplanmadığına bağlı olarak) vardır. Hizmetin kalitesinin kalitesi, frekans azaltma, daha az güvenlik ve ortalama 7.71 yaş arası, dolaşımına olanak tanıyan 18.144 otomobilin yenilenmesinde daha uzun.
Amba'daki grupların antikliği. Kaynak: Aaeta.
Bu toplamın yaklaşık 6.054 adet (%33) 10 yaşından büyük bir yaşı vardır; Eylül 2021'de otomobillerin sadece% 15'i “eski” idi.
153 AMBA işletmesinin koleksiyonu387 hattı ve her iş günü toplamı 8.650.000 yolcu ek Ayda 221.575,83 milyon dolarTemmuz 2024'te yürürlükteki fiyatları dikkate alarak, geçen yıl Eylül ayında son kez Ulaştırma Bakanlığı tarafından tanındı.
Aralık 2024 için Amba'daki kolektif sistemin maliyetleri. Kaynak: Aaeta.
Sektörde faaliyet gösteren şirketler tarafından hesaplanan “gerçek” maliyet ayda 319.788,30 milyon dolarbu yüzden görmedikleri ayda yaklaşık 98.212,48 milyon dolar olurdu.
Karşılaştırma yoluyla: Ülkenin ortalama iç oranı 1.061 dolara ulaşıyor; Bariloche gibi şehirlerde bilet 1.613 dolar, Córdoba, Rosario ve Santa Fe'de 1.200 dolar ve Mar del Plata'da 1.180 dolar. Sadece La Rioja'da pasaj Amba'dan daha ucuz: 300 dolar.
Ülkenin iç kısmındaki ortalama grup rezervuarı. Kaynak: IIEP (UBA – Conicet)
Sektörün ana maliyetleri ücret diğer işçilerin yanı sıra 53.700 sürücü, müfettiş ve idari; O dizel ve Girişler Otomotorlar. Enflasyon son 7 ayda% 24'ten fazla birikti ve bu maliyetlerin resmi olarak tanınmamasıson zamanlarda şirketler otomotiv tramvay birliği birliği (UTA) ile anlaşmaya varan akranları ödeyemedi.
Enflasyonun maliyetleri ve etkisi
Bunu ekonomik olarak tanıyarak, bir bütün olarak Kasım, Aralık ve Ocak ayları arasında 29,6 milyar dolara yakın sübvansiyonlarda mali tasarruf elde etti.
Bu rakamlar, aylara göre gerçekleşen ve ilk günlerde tehdit eden sorunun köküdür. Sistemi bir çöküşe götür. 6 Şubat Perşembe günü olan bu ayın dördüncü iş günü (maaş ödemesi), şirketler henüz yaklaşık 98.743 milyon dolar tahsil edilmemişti, bunun 53.590 milyon dolar ve Buenos Aires şehri ve diğer $ arasında ödenmesi gereken İl ve belediyeler için 45.152 milyon.
Bu, durumu normalleştirmeye başlayan Martín Marinucci, Buenos Aires Ulaştırma Bakanı Martín Marinucci ile bir toplantıdan sonra askıya alındıktan sonra bu Pazar için bir grev çağrısını patlattı.
. Buenos Aires Citybu anlamda farklıydı. Geçen yılın Eylül ayında, sadece topraklarında dolaşan ve General Paz Bulvarı'nı veya Riachuelo'yu geçmeyen 31 grup grubun yönetimini üstlendi.
Mart 2025'ten bu yana, asgari bileti 408 $ 'a taşıyacak oranlarda% 10'luk bir artış uygulayacak; Daha sonra artışlar, yılda 12.000 milyon dolarlık sübvansiyonlarda tasarruf sağlayacak enflasyon için aylık olacak.
Bu arada ulus, geçen yıl AMBA'daki oranlarda (7 ile çarpılır)% 601'lik bir artıştan sonra, gruplara sübvansiyonlarda gerçek anlamda% 39'luk bir ayarlama uyguladı ve Ulaştırma İç Kentsel Ulaştırma Fonu'nu ortadan kaldırdı.
Ancak sosyal etki ve enflasyon üzerindeki etkisi nedeniyle, ekonomi bakanı Luis Caputo yakın gelecekte yeni artışlara sahip değil.
AMBA'daki Grupların Durumu: Oranların değeri, ücretli sübvansiyonlar ve 2015'ten taşınan yolcuların gerçek anlamında düşme. Kaynak: Aaeta
Daha fazla: 2015, AMBA'daki gruplar halinde en fazla yolcu taşıyan yıl oldu. O zamandan beri, miktar%20 düştü; Oranlar aracılığıyla toplama,% 42 (10 yıl içinde “gerçek” gecikme olacaktır); Sübvansiyonlar 2024'te% 33 düştü; ve şirketlerin toplam geliri%36 oranında azaltıldı.
Bu yılın Ocak ayında, gruplar AMBA'da 2023'ün aynı ayında, 2 mevsim önce ortalama% 8,5 daha az olduğunu; Ve yolcu sayısında% 8 ila% 9 arasında bir azalma vardı, “ücretlerin satın alma gücünün kaybı, bölgenin perakende ticaret ve inşaat gibi ana faaliyetlerindeki düşüş ve Birçok insan yürümeye başladığından veya daha pahalı oranlar ödemek veya “Bondi” beklemek yerine motosiklet veya bisikletle gitmeye başladığından, hizmetin bozulması.
Amba'daki gruplara oranlar ve sübvansiyonlar
O Oran donma ve Sübvansiyonlarda mali tasarruf Son hükümetlere sahip olmak isteyen Arabaların aşamalı bir yaşlanması ve frekanslarda bir azalmaHer Cumartesi, Pazar günleri, tatil günleri ve gecenin vardiyalarında, esas olarak sadece Conurbano'yu seyahat eden ve Buenos Aires şehrine girmeyen çizgilerde gösteriyor. Her grup arasında 30 dakika ila 1 saat beklersiniz..
UBA ve Conicet'e göre kolektif biletin gerçek maliyeti. Grafik: IIEP.
Genel veriler hakkında genel veri yapan rakamlara göre Disiplinlerarası Siyasi Ekonomi Enstitüsü (IIEP) Buenos Aires Üniversitesi'nden (UBA) ve Conicet'in yanı sıra Arjantin Otomotiv Ulaşım Girişimcileri Derneği (AaetaDOTA grubundan sonra bölgedeki en önemli ikinci şirket olan metropol hatlarını gruplayan kamera) Kolektif bilet, katma değer vergisi olmadan 1.393,90 $ ile 1.452 $ sayma KDV arasında veya 1.261.48 $ ile 1.314 $ arasında olmalıdır..
Ancak AMBA'daki minimum bilet 371,13 dolar; ve iki veya üç gezinin Red Sube, sosyal oran veya öğrenci bileti ile entegrasyonu gibi farklı indirimler nedeniyle, Şirketlerin her yolcu için ücret aldığı ortalama 305,75 $.

Bondi endeksine göre, İster ulus, Buenos Aires şehri ve eyaletin bir araya getirdiği kullanıcılar ve tazminat (sübvansiyon) tarafından ödenen oranlar tarafından algılananların toplamı 863 dolara ulaşıyor; İktisatçılar IIEP'de çalışan radikalizme yakınken, devlet tarafından tanınan toplam 927.10 $ 'dır.

Yani, devlet tarafından tanınmayan her bir yolcu için 398,48 ila 524,90 dolar arasında (hesabı kimin yaptığına ve KDV'nin hesaplanıp hesaplanmadığına bağlı olarak) vardır. Hizmetin kalitesinin kalitesi, frekans azaltma, daha az güvenlik ve ortalama 7.71 yaş arası, dolaşımına olanak tanıyan 18.144 otomobilin yenilenmesinde daha uzun.

Bu toplamın yaklaşık 6.054 adet (%33) 10 yaşından büyük bir yaşı vardır; Eylül 2021'de otomobillerin sadece% 15'i “eski” idi.
153 AMBA işletmesinin koleksiyonu387 hattı ve her iş günü toplamı 8.650.000 yolcu ek Ayda 221.575,83 milyon dolarTemmuz 2024'te yürürlükteki fiyatları dikkate alarak, geçen yıl Eylül ayında son kez Ulaştırma Bakanlığı tarafından tanındı.

Sektörde faaliyet gösteren şirketler tarafından hesaplanan “gerçek” maliyet ayda 319.788,30 milyon dolarbu yüzden görmedikleri ayda yaklaşık 98.212,48 milyon dolar olurdu.
Karşılaştırma yoluyla: Ülkenin ortalama iç oranı 1.061 dolara ulaşıyor; Bariloche gibi şehirlerde bilet 1.613 dolar, Córdoba, Rosario ve Santa Fe'de 1.200 dolar ve Mar del Plata'da 1.180 dolar. Sadece La Rioja'da pasaj Amba'dan daha ucuz: 300 dolar.

Sektörün ana maliyetleri ücret diğer işçilerin yanı sıra 53.700 sürücü, müfettiş ve idari; O dizel ve Girişler Otomotorlar. Enflasyon son 7 ayda% 24'ten fazla birikti ve bu maliyetlerin resmi olarak tanınmamasıson zamanlarda şirketler otomotiv tramvay birliği birliği (UTA) ile anlaşmaya varan akranları ödeyemedi.
Enflasyonun maliyetleri ve etkisi
Bunu ekonomik olarak tanıyarak, bir bütün olarak Kasım, Aralık ve Ocak ayları arasında 29,6 milyar dolara yakın sübvansiyonlarda mali tasarruf elde etti.
Bu rakamlar, aylara göre gerçekleşen ve ilk günlerde tehdit eden sorunun köküdür. Sistemi bir çöküşe götür. 6 Şubat Perşembe günü olan bu ayın dördüncü iş günü (maaş ödemesi), şirketler henüz yaklaşık 98.743 milyon dolar tahsil edilmemişti, bunun 53.590 milyon dolar ve Buenos Aires şehri ve diğer $ arasında ödenmesi gereken İl ve belediyeler için 45.152 milyon.
Bu, durumu normalleştirmeye başlayan Martín Marinucci, Buenos Aires Ulaştırma Bakanı Martín Marinucci ile bir toplantıdan sonra askıya alındıktan sonra bu Pazar için bir grev çağrısını patlattı.
. Buenos Aires Citybu anlamda farklıydı. Geçen yılın Eylül ayında, sadece topraklarında dolaşan ve General Paz Bulvarı'nı veya Riachuelo'yu geçmeyen 31 grup grubun yönetimini üstlendi.
Mart 2025'ten bu yana, asgari bileti 408 $ 'a taşıyacak oranlarda% 10'luk bir artış uygulayacak; Daha sonra artışlar, yılda 12.000 milyon dolarlık sübvansiyonlarda tasarruf sağlayacak enflasyon için aylık olacak.
Bu arada ulus, geçen yıl AMBA'daki oranlarda (7 ile çarpılır)% 601'lik bir artıştan sonra, gruplara sübvansiyonlarda gerçek anlamda% 39'luk bir ayarlama uyguladı ve Ulaştırma İç Kentsel Ulaştırma Fonu'nu ortadan kaldırdı.
Ancak sosyal etki ve enflasyon üzerindeki etkisi nedeniyle, ekonomi bakanı Luis Caputo yakın gelecekte yeni artışlara sahip değil.

Daha fazla: 2015, AMBA'daki gruplar halinde en fazla yolcu taşıyan yıl oldu. O zamandan beri, miktar%20 düştü; Oranlar aracılığıyla toplama,% 42 (10 yıl içinde “gerçek” gecikme olacaktır); Sübvansiyonlar 2024'te% 33 düştü; ve şirketlerin toplam geliri%36 oranında azaltıldı.
Bu yılın Ocak ayında, gruplar AMBA'da 2023'ün aynı ayında, 2 mevsim önce ortalama% 8,5 daha az olduğunu; Ve yolcu sayısında% 8 ila% 9 arasında bir azalma vardı, “ücretlerin satın alma gücünün kaybı, bölgenin perakende ticaret ve inşaat gibi ana faaliyetlerindeki düşüş ve Birçok insan yürümeye başladığından veya daha pahalı oranlar ödemek veya “Bondi” beklemek yerine motosiklet veya bisikletle gitmeye başladığından, hizmetin bozulması.