Süpermarket satışları Kasım ayında düşmeye devam etti ancak çöküş hafifledi

PiKe

New member
2024 yılı perakende tüketim verileri belirgin bir düşüş göstermeye devam etse de yılın son aylarında düşüş hafifledi. INDEC, Kasım 2024'te büyük zincirlerin sabit fiyatlarla toplam satış endeksinin ortaya çıktığını bildirdi. 2023 yılının aynı ayına göre %7,6 düştü. Ocak-Kasım döneminde toplam %11,9 düştü.


Kasım 2024'te mevsimsellikten arındırılmış seri endeksi şunu gösteriyor: Ekim ayına göre %1,8 artışBu, neredeyse her ayın kırmızı renkte olduğu bir yıl için olumlu bir gerçek.


Self-servis mağazalarda sabit fiyatlarla yani enflasyon etkisinin indirgendiği toplam satış endeksi, Kasım ayında 2023'ün aynı ayına göre %10,9 kayıp yaşadı. Ocak-Kasım 2024'ün toplamı, her zaman resmi ölçümlere göre %15,0'lık bir düşüş gösteriyor.


Söz konusu ayda mevsimsellikten arındırılmış seri endeksi önceki aya göre %1,3 arttı.


Süpermarket Anketi'nde incelenen Kasım 2024 için cari fiyatlarla toplam satışlar 1.824.643,5 milyon pesoya ulaştı. önceki yılın aynı ayına göre %138,7 artış gösterdi.


Yıllar arası değişimlerine göre en belirgin artışın görüldüğü makale grupları şöyle oldu: “Temizlik ve parfümeri ürünleri” %174,5 ile; “Süt Ürünleri” %171,3 ile; “Fırıncılık” %158,6 ile; ve %157,1 ile “Hazır gıdalar ve et lokantaları”.


Kasım ayında toplam satışların %16,3'ü peşin yapıldı. Banka kartıyla yapılanlar ise %25,1'i temsil ederken, kredi kartıyla ödeme yapanların oranı %47,5'e ulaştı. Son olarak dijital cüzdanlar gibi diğer ödeme yöntemleriyle yapılan ödemelerin oranı %11,1'e ulaştı.


Referans ayında Süpermarket Anketi'ni oluşturan panel: 3.170 satış noktası olan 94 şirket.


Self servislerle ilgili olarak, Toptan Self Servis Anketi'nde incelenen Kasım 2024 için cari fiyatlarla toplam satışlar şu şekildedir: 314.577,7 milyon pesoBu, bir önceki yılın aynı ayına göre %140,2'lik bir artışı ifade ediyor.


Cari fiyatlarla toplam satışlarda bir önceki yılın aynı ayına göre en belirgin artışın görüldüğü kalem grupları şöyle oldu:Elektronik ve ev eşyaları” %245,5 ile; “Giyim, ayakkabı ve ev tekstili” %196,3 ile; “Fırıncılık” %167,1 ile; ve %164,5 ile “Diğerleri”.