EnguLizyoN
New member
Başkan Trump'ın üç önemli ABD ticaret ortağına yönelik tarifeleri yürürlüğe girmeye hazır Salı, yapabilir Otomobil maliyetlerini artırmak ABD tüketicileri için binlerce dolar ve ABD otomobil satışlarına bir çentik koyuyor, sektör analistleri ve ABD merkezli otomobil üreticileri.
Michigan merkezli bir ekonomik danışmanlık olan Anderson Economic Group (AEG) 'nin bir raporuna göre, Kanada ve Meksika'dan gelen malların% 25 tarifeleri ve Çin'den ithalat konusunda% 10'luk bir tarife, bazı modeller için araç maliyetlerini bazı modeller için 12.200 $ artırabilir.
AEG'nin analizine göre, geniş tabanlı tarifelerin SUV'ler, küçük arabalar ve elektrikli araçlar da dahil olmak üzere birçok araç türünde daha yüksek maliyetleri artırması muhtemeldir. Daha yüksek çıkartma fiyatları, tipik otomobil artık rekor seviyeye yakın bir maliyete 50.000 $ 'a yakın olsa bile ve enflasyon aşınmış tüketiciler için daha fazla finansal zorlama ekleyecek olsa bile, otomobil pazarına ulaşacak.
AEG CEO'su Patrick Anderson'a göre, Bay Trump'ın tarifelerinden gelen fiyat artışlarının bazı otomobil alıcılarının daha yüksek maliyetlerle uğraşabileceği kadar önemli olacaktır.
Anderson, CBS Moneywatch'a verdiği demeçte, “Analizimiz, önerilen tarifelerin Kuzey Amerika monte edilmiş otomobilleri üzerinde birden fazla otomobil üreticisi tarafından çok büyük bir etkiye sahip olacağını gösteriyor.” Dedi.
“Bunlar tüketiciden gizlenemeyen maliyet artışlarıdır. Önemli bölümler veya belki de hepsi tüketicilere aktarılacak veya üreticiler bunları üretmeyi bırakacak.”
Bazı ürün hatları ve ekipman kombinasyonu, otomobil üreticilerinin üretmeye devam etmesi için ekonomik olmayabilir. Anderson, “Bu, sektörde büyük bir bozulma olurdu.” Dedi.
Trump Meksika'yı onayladıktan sonra hisse senetleri, Kanada tarifeleri başlayacak
04:43
Hangi araçlar en büyük fiyat artışlarını görebilir?
AEG'nin analizine göre, Çin'den gelen bileşenlere 12.200 $ 'a kadar yükselen bazı elektrikli araçlar üretmenin maliyeti ile araçlara ek maliyet aralığı 4.000 $' dan 10.000 $ 'a yükselebilir.
Çalışmaya göre, tarifelerin bazı popüler araç türleri üzerindeki öngörülen etkileri şunlardır:
“Ya da, hiç bir tane almamaya karar verebilirler,” dedi.
Otomobil tedarik zincirleri karmaşıktır, çünkü bunlardan bazıları montaj işlemi boyunca sınırları bir kereden fazla geçebilen çok sayıda parça içerirler. Denkleme tarifeler eklendiğinde, maliyetler otomobil üreticileri için hızla artabilir.
Cornell Üniversitesi hükümet ve kamu politikası Gustavo Flores-Macias, Cornell Üniversitesi Profesörü CBS parasalına yaptığı açıklamada, “Özellikle otomobil sektörü, sadece üretim sürecinde üç ülkeyi çaprazlayan tedarik zincirlerinin bozulması nedeniyle değil, aynı zamanda talebi azaltabilen araçların fiyatındaki beklenen artış nedeniyle önemli olumsuz sonuçlar görmesi muhtemeldir.”
Küresel bir danışmanlık şirketi Alixpartners'daki otomotiv ve endüstriyel uygulamanın Amerika lideri Dan Hearresch, tarifelerin, örneğin Japonya, Kore veya Avrupa'da araç bir araya getiren üreticiler için en az anlık bir avantaj sağlayacağını söyledi.
“Kanada veya Meksika'dan ithal etmeyen otomobil üreticileri için biraz avantaj sağlayacaklar, çünkü bu yepyeni tarife ile vurulmayacaklar.” Dedi. “Yani bir süre için, ek tarifelere tabi olmayan araçların yerli şirketlere veya Kanada, Meksika veya ABD'de üretim yapanlara göre büyük bir avantajı olacaktır.”
“Şimdilik araçları ithal edenlere göre şirketlere göre şirketlere göre cezalandırıyor.”
Beyaz Saray bu hafta tarifeler getirmeye hazır
02:37
Ford CEO'su tarifelerin “büyük etkisi” olacağını söyledi
Geçen ay analistlerle yapılan bir kazanç çağrısında, Ford Motor Company CEO'su Jim Farley, uzun süreli bir daha yüksek tarife döneminin Şirketin kârını silinaraç fiyatlarını ve yavaş ekonomik büyümeyi artırın.
Farley, “Kanada ve Meksika'dan% 25 düzeyde tarifelerin, uzun sürerse, ABD işleri ve sektörümüzdeki tüm değer sistemi üzerinde milyarlarca dolarlık endüstri karı ve olumsuz etki ile sektörümüz üzerinde büyük bir etkiye sahip olacağı sorusu yok.” Dedi. “Tarifeler aynı zamanda müşteriler için daha yüksek fiyatlar anlamına gelir.”
Bay Trump, aksine, sosyal medyadaki bir görevde, bu tür tarifelerin Michigan'a “büyük miktarlarda oto üretimi” sürerek Amerikan endüstrisi için bir “kazanma” olacağı konusunda ısrar etti.
Megan Cerullo
Megan Cerullo, küçük işletmeler, işyeri, sağlık hizmetleri, tüketici harcamaları ve kişisel finans konularını kapsayan CBS Moneywatch için New York merkezli bir muhabirdir. Raporunu tartışmak için düzenli olarak Haberler 7/24 görünür.
Michigan merkezli bir ekonomik danışmanlık olan Anderson Economic Group (AEG) 'nin bir raporuna göre, Kanada ve Meksika'dan gelen malların% 25 tarifeleri ve Çin'den ithalat konusunda% 10'luk bir tarife, bazı modeller için araç maliyetlerini bazı modeller için 12.200 $ artırabilir.
AEG'nin analizine göre, geniş tabanlı tarifelerin SUV'ler, küçük arabalar ve elektrikli araçlar da dahil olmak üzere birçok araç türünde daha yüksek maliyetleri artırması muhtemeldir. Daha yüksek çıkartma fiyatları, tipik otomobil artık rekor seviyeye yakın bir maliyete 50.000 $ 'a yakın olsa bile ve enflasyon aşınmış tüketiciler için daha fazla finansal zorlama ekleyecek olsa bile, otomobil pazarına ulaşacak.
AEG CEO'su Patrick Anderson'a göre, Bay Trump'ın tarifelerinden gelen fiyat artışlarının bazı otomobil alıcılarının daha yüksek maliyetlerle uğraşabileceği kadar önemli olacaktır.
Anderson, CBS Moneywatch'a verdiği demeçte, “Analizimiz, önerilen tarifelerin Kuzey Amerika monte edilmiş otomobilleri üzerinde birden fazla otomobil üreticisi tarafından çok büyük bir etkiye sahip olacağını gösteriyor.” Dedi.
“Bunlar tüketiciden gizlenemeyen maliyet artışlarıdır. Önemli bölümler veya belki de hepsi tüketicilere aktarılacak veya üreticiler bunları üretmeyi bırakacak.”
Bazı ürün hatları ve ekipman kombinasyonu, otomobil üreticilerinin üretmeye devam etmesi için ekonomik olmayabilir. Anderson, “Bu, sektörde büyük bir bozulma olurdu.” Dedi.
Trump Meksika'yı onayladıktan sonra hisse senetleri, Kanada tarifeleri başlayacak
04:43
Hangi araçlar en büyük fiyat artışlarını görebilir?
AEG'nin analizine göre, Çin'den gelen bileşenlere 12.200 $ 'a kadar yükselen bazı elektrikli araçlar üretmenin maliyeti ile araçlara ek maliyet aralığı 4.000 $' dan 10.000 $ 'a yükselebilir.
Çalışmaya göre, tarifelerin bazı popüler araç türleri üzerindeki öngörülen etkileri şunlardır:
- Pille çalışan elektrikli crossover araçları: +12.200 $
- Tam boyutlu SUV: 9.000 dolar
- Kamyonet: 8.000 dolar
- Küçük araba: 6.200 dolar
“Ya da, hiç bir tane almamaya karar verebilirler,” dedi.
Otomobil tedarik zincirleri karmaşıktır, çünkü bunlardan bazıları montaj işlemi boyunca sınırları bir kereden fazla geçebilen çok sayıda parça içerirler. Denkleme tarifeler eklendiğinde, maliyetler otomobil üreticileri için hızla artabilir.
Cornell Üniversitesi hükümet ve kamu politikası Gustavo Flores-Macias, Cornell Üniversitesi Profesörü CBS parasalına yaptığı açıklamada, “Özellikle otomobil sektörü, sadece üretim sürecinde üç ülkeyi çaprazlayan tedarik zincirlerinin bozulması nedeniyle değil, aynı zamanda talebi azaltabilen araçların fiyatındaki beklenen artış nedeniyle önemli olumsuz sonuçlar görmesi muhtemeldir.”
Küresel bir danışmanlık şirketi Alixpartners'daki otomotiv ve endüstriyel uygulamanın Amerika lideri Dan Hearresch, tarifelerin, örneğin Japonya, Kore veya Avrupa'da araç bir araya getiren üreticiler için en az anlık bir avantaj sağlayacağını söyledi.
“Kanada veya Meksika'dan ithal etmeyen otomobil üreticileri için biraz avantaj sağlayacaklar, çünkü bu yepyeni tarife ile vurulmayacaklar.” Dedi. “Yani bir süre için, ek tarifelere tabi olmayan araçların yerli şirketlere veya Kanada, Meksika veya ABD'de üretim yapanlara göre büyük bir avantajı olacaktır.”
“Şimdilik araçları ithal edenlere göre şirketlere göre şirketlere göre cezalandırıyor.”
Beyaz Saray bu hafta tarifeler getirmeye hazır
02:37
Ford CEO'su tarifelerin “büyük etkisi” olacağını söyledi
Geçen ay analistlerle yapılan bir kazanç çağrısında, Ford Motor Company CEO'su Jim Farley, uzun süreli bir daha yüksek tarife döneminin Şirketin kârını silinaraç fiyatlarını ve yavaş ekonomik büyümeyi artırın.
Farley, “Kanada ve Meksika'dan% 25 düzeyde tarifelerin, uzun sürerse, ABD işleri ve sektörümüzdeki tüm değer sistemi üzerinde milyarlarca dolarlık endüstri karı ve olumsuz etki ile sektörümüz üzerinde büyük bir etkiye sahip olacağı sorusu yok.” Dedi. “Tarifeler aynı zamanda müşteriler için daha yüksek fiyatlar anlamına gelir.”
Bay Trump, aksine, sosyal medyadaki bir görevde, bu tür tarifelerin Michigan'a “büyük miktarlarda oto üretimi” sürerek Amerikan endüstrisi için bir “kazanma” olacağı konusunda ısrar etti.
Megan Cerullo
Megan Cerullo, küçük işletmeler, işyeri, sağlık hizmetleri, tüketici harcamaları ve kişisel finans konularını kapsayan CBS Moneywatch için New York merkezli bir muhabirdir. Raporunu tartışmak için düzenli olarak Haberler 7/24 görünür.