Ütüli bir dolar ve henüz kurtarılmayan tüketim ile, Son günlerde yiyecek arttı ve Şubat enflasyonunda basındanışmanların tahminlerine göre, verilerin arasında bulunacağını tahmin eden, Ocak veya daha yüksek bir sayı kaydedecekti. % 2.2 Ve % 2.6.
Hükümet, resmi doların aylık devalüasyon ritmindeki azalmayı bekliyor. % 2 ki % 1 (Trawling Peg), Şubat ayının ilk iş gününde uygulanan neden Gondollarda bir fiyat düşüşü. Ancak Genelleştirilmiş bir etki henüz görülmüyor.
En son özel raporlar bildirildi Bazı yiyeceklerde ve içeceklerde enflasyonist bir ivme Buenos Aires şehrinin büyük zincirlerinde ayın üçüncü haftasında. Ölçümdeki öğenin ağırlığı nedeniyle bu durumun Şubat TÜFE üzerindeki etkisinin ötesinde, sektördeki tonu düşürürler.
Olduklarını söylüyorlar Mevsimsel faktörlerle ilişkili spesifik ve zamansal artışlarböylece yavaşlama eğiliminin önümüzdeki haftalarda devam edeceğini öngörüyorlar. Ocak ayında, kategorinin enflasyonu % 1.8genel olarak % 2.2.
Bu konuda, birkaç kitle tüketim şirketi konuşmamayı tercih etti. Anketlerin verilerinin davalarında geçerli olmadığını iddia eden ve bunun Ocak fiyatlarını koruyun. Ama diğerleri itiraf etti Bazı artışlarsatış kanalına ve mağazalarla müzakereye göre değişen.
Ocak ayında gıda enflasyonu%1.8 idi. Fotoğraf: Francisco Loureiro
En çok yükleyen yiyecekler
İçecekler ve infüzyonlar LCG'ye göre, en çok ne yükseltti Geçen hafta (% 5.2). Bir üreticide, maliyet yapısının bir Tedarikçiler ve lojistik masraflarında yükseltme. Bununla birlikte, diğerinden, Alkolik Olmayan Gül% 1.8 Ocak ayında genelin% 2,2'sine karşı fiyatların dokunmadığını açıkladı.
Süt ve yumurtaları takip ettiile % 2.6 Haftalık yükseliş. Süt ürünlerinde etkileniyor Çiğ sütteki artış 2024'ten sonra % 7 Kuraklık nedeniyle 2023'e kıyasla daha az üretim. Ayrıca Tamberos fiyatları yeniden oluşturuyor 2023'teki 'Soya Doları'ndan etkilenen. Besi maliyet yükseldi A % 1.7buna göre Süt Zinciri Gözlemevi (OCLA).
Önde gelen üreticilerden biri Fiyatları tuttuçiğ sütünün yükseldiğine dikkat çekmesine rağmen % 0.7 Ocak ayında ve % 0.4 Şimdiye kadar Şubat ayında. Bir başkası kabul edildi Listelerinizin güncellenmesi etrafında % 1.5 Ve % 2.
Yumurtalarda uluslararası fiyatlardaki artış etkiler. “Amerika Birleşik Devletleri gibi ülkelerde kuş gribi için, % 15'ten fazla artmış Ve daha fazla ithalat talep edildi. Arjantin yapımcıları dışarıda satmak için ilgi duyuyor ”diye açıkladı Aldo AbramGenel müdür Özgürlük ve İlerleme Vakfı.
Süt ve yumurta geçen hafta% 2.6 arttı. Fotoğraf: Francisco Loureiro
Bu sırada, Aşı eti% 2.1 arttı geçen hafta. “Hacienda'daki sığırların fiyatı karmaşık bir davranış ve döngüye sahiptir. Artığı zamanlar var ve sonra ütüleniyor. Yıl sonunda partilerin en büyük talebine ve daha sonra Mart ayına kadar yükseliyor. Bu sefer ilerledi ”dedi Lorenzo Sigaut Gravinakurucusu Dengeler. Bunu ekledi Enflasyondan daha az yükseliyordu.
Kendi adına, Claudio Caprauloyönetmen Analitikdanışmanın rahatladığını söyledi “Et fiyatında güçlü bir sıçrama Şubat ayının ilk haftasında, sonraki olanlarda azaldı, ancak en ufak bir teklif için yüksek kaldı ”ve geçen hafta fark ettiğini ekledi”Alkolik olmayan içeceklerin fiyatında belirgin bir büyüme“
Panize, makarna ve tahıllar% 1 arttı. Sektördeki ana şirketlerden biri fiyatları tuttuğunu söyledi, ancak diğeri bunu Maliyetleri ve girdileri yükledilerve bu yüzden karlılık marjı, özellikle belirgin düşmelerle devam eden temel olmayan ürünlerin tüketiminde karmaşık olmaya devam etmektedir.
Hükümet, resmi doların aylık devalüasyon ritmindeki azalmayı bekliyor. % 2 ki % 1 (Trawling Peg), Şubat ayının ilk iş gününde uygulanan neden Gondollarda bir fiyat düşüşü. Ancak Genelleştirilmiş bir etki henüz görülmüyor.
En son özel raporlar bildirildi Bazı yiyeceklerde ve içeceklerde enflasyonist bir ivme Buenos Aires şehrinin büyük zincirlerinde ayın üçüncü haftasında. Ölçümdeki öğenin ağırlığı nedeniyle bu durumun Şubat TÜFE üzerindeki etkisinin ötesinde, sektördeki tonu düşürürler.
Olduklarını söylüyorlar Mevsimsel faktörlerle ilişkili spesifik ve zamansal artışlarböylece yavaşlama eğiliminin önümüzdeki haftalarda devam edeceğini öngörüyorlar. Ocak ayında, kategorinin enflasyonu % 1.8genel olarak % 2.2.
Bu konuda, birkaç kitle tüketim şirketi konuşmamayı tercih etti. Anketlerin verilerinin davalarında geçerli olmadığını iddia eden ve bunun Ocak fiyatlarını koruyun. Ama diğerleri itiraf etti Bazı artışlarsatış kanalına ve mağazalarla müzakereye göre değişen.
Ocak ayında gıda enflasyonu%1.8 idi. Fotoğraf: Francisco Loureiro
En çok yükleyen yiyecekler
İçecekler ve infüzyonlar LCG'ye göre, en çok ne yükseltti Geçen hafta (% 5.2). Bir üreticide, maliyet yapısının bir Tedarikçiler ve lojistik masraflarında yükseltme. Bununla birlikte, diğerinden, Alkolik Olmayan Gül% 1.8 Ocak ayında genelin% 2,2'sine karşı fiyatların dokunmadığını açıkladı.
Süt ve yumurtaları takip ettiile % 2.6 Haftalık yükseliş. Süt ürünlerinde etkileniyor Çiğ sütteki artış 2024'ten sonra % 7 Kuraklık nedeniyle 2023'e kıyasla daha az üretim. Ayrıca Tamberos fiyatları yeniden oluşturuyor 2023'teki 'Soya Doları'ndan etkilenen. Besi maliyet yükseldi A % 1.7buna göre Süt Zinciri Gözlemevi (OCLA).
Önde gelen üreticilerden biri Fiyatları tuttuçiğ sütünün yükseldiğine dikkat çekmesine rağmen % 0.7 Ocak ayında ve % 0.4 Şimdiye kadar Şubat ayında. Bir başkası kabul edildi Listelerinizin güncellenmesi etrafında % 1.5 Ve % 2.
Yumurtalarda uluslararası fiyatlardaki artış etkiler. “Amerika Birleşik Devletleri gibi ülkelerde kuş gribi için, % 15'ten fazla artmış Ve daha fazla ithalat talep edildi. Arjantin yapımcıları dışarıda satmak için ilgi duyuyor ”diye açıkladı Aldo AbramGenel müdür Özgürlük ve İlerleme Vakfı.

Bu sırada, Aşı eti% 2.1 arttı geçen hafta. “Hacienda'daki sığırların fiyatı karmaşık bir davranış ve döngüye sahiptir. Artığı zamanlar var ve sonra ütüleniyor. Yıl sonunda partilerin en büyük talebine ve daha sonra Mart ayına kadar yükseliyor. Bu sefer ilerledi ”dedi Lorenzo Sigaut Gravinakurucusu Dengeler. Bunu ekledi Enflasyondan daha az yükseliyordu.
Kendi adına, Claudio Caprauloyönetmen Analitikdanışmanın rahatladığını söyledi “Et fiyatında güçlü bir sıçrama Şubat ayının ilk haftasında, sonraki olanlarda azaldı, ancak en ufak bir teklif için yüksek kaldı ”ve geçen hafta fark ettiğini ekledi”Alkolik olmayan içeceklerin fiyatında belirgin bir büyüme“
Panize, makarna ve tahıllar% 1 arttı. Sektördeki ana şirketlerden biri fiyatları tuttuğunu söyledi, ancak diğeri bunu Maliyetleri ve girdileri yükledilerve bu yüzden karlılık marjı, özellikle belirgin düşmelerle devam eden temel olmayan ürünlerin tüketiminde karmaşık olmaya devam etmektedir.