Ulaşım uygulamaları taksi şoförlerini eklemeye devam ediyor: Mücadele bitti mi?

PiKe

New member
Birkaç yıl önce Dikilitaş çevresinde görülebilen ve baş kahramanı olan kartpostal Buenos Aires taksi şoförleri ulaşım başvurularının iptali talebiyle protesto gösterisi yapıyor, işlerini tehdit ettikleri iddiasıyla, geçmişte kalmış görünüyor.


En azından, gelirlerini artırmak için mobilite uygulamalarından talep edilen yolculuklara ekleme yapan taksi şoförlerinin sayısının görülmesinden bu sonuç çıkarılabilir: Uber, DiDi, Cabify ve InDrive, diğerleri arasında.


İçinde Uber, Yerel pazarın öncülerinden biri olan uygulamanın mevcut olduğu ülkedeki tüm şehirlerde taksi şoförleri için kayıtların açıldığının duyurulmasından bir yıl sonra, Taksi şoförlerinin tamamladığı seyahatler toplam seyahatin neredeyse %10'unu temsil ediyor.


Şirkete göre Arjantin'de “taksi şoförlerinin Uber uygulaması aracılığıyla yaptığı yolculukların sayısı” 10 kat artırıldı ve bugün uygulamada aktif olan 11.000 taksi şoförü ayda ortalama 100 sefer gerçekleştiriyor”, rapor edildi. Bu firmaya göre Buenos Aires, Córdoba ve Tucumán, geçen yıl taksi şoförlerinin sayısının arttığı başlıca şehirler.


“Seyahatlerini gerçekleştirmek için uygulamamızı kullanan taksi şoförlerinin sayısının bu yıl nasıl arttığını ve bunun Uber'in bulunduğu her şehirde yarattığı olumlu etkiyi görmek cesaret verici” yorumunu yaptı. Eli FriasArjantin, Paraguay ve Uruguay Uber Operasyonları bölge başkanı.


Yöneticiye göre, Şirketin hedefi “taksi şoförleri için tamamlayıcı olmaktır” ülke genelinde onlara Uber uygulamasının sunduğu tüm avantajları ve işlevleri sunacağız.”


2020'de Uber'e karşı düzenlenen seferberliğe yüzlerce taksi şoförü katıldı. EFE dosya fotoğrafı

İçinde Cabify, Öte yandan şu yorumu yaptılar: Aylık taksi şoförü alımı geçen yıla göre yaklaşık %30 arttı (Mayıs 2023 ile Mayıs 2024). “Bunun nedeni, böyle zamanlarda bir uygulama için sürüş alternatifinin ilginç olmasıdır, çünkü ekstra gelir, Bazı durumlarda bu, bazılarında ise tek bir gelirdir” dedi bu başvurudan bir kaynak.


Çin'den DiDi platformun “bir şirket olarak doğduğu” yorumunu yapın taksi hizmeti şirketiyani bu sektör şirketin DNA'sında var.” Buenos Aires'in, yolcu taşıma yöntemi DiDi Express ile aynı anda DiDi Taxi'yi başlatan dünyadaki birkaç şehirden biri olmasının nedenlerinden biri de buydu.


“Platform giderek daha fazla taksi sürücüsünün kaydolduğunu görüyor ve daha fazla saat bağlanıyorum“Özellikle Ocak 2024'ten bugüne, Aktif taksi şoförlerinin sayısı yüzde 10 arttı haftalık olarak platforma bağlananlar. Bu rakamları 2022 Haziran başıyla karşılaştırırsak artış yüzde 46'dır” diye konuştu.


Aynı şey bir taksi şoförünün bağlantı kurduğu saat sayısında da oluyor: bu yıl şu ana kadar, Taksi şoförlerinin uygulama aracılığıyla yolculuk yaptığı saat sayısı %23 arttı ve bunu 2022'deki aynı tarihle karşılaştırdıklarında artışın %305 olduğu görülüyor.


Taksiciler durumdan şikayetçi oldu haksız rekabet.  Fotoğraf arşivi Maxi Failla
Taksi şoförleri “haksız rekabet”ten şikayetçi oldu. Fotoğraf arşivi Maxi Failla

Platforma bağlı olarak, “Taksi şoförlerinin teknolojinin sunduğu fırsatlardan nasıl yararlandığı giderek daha fazla görülüyor ve ekstra kar elde edecek platformlar daha fazla öngörülebilirliğe sahiptir, daha fazla güvenlik ve daha az olay riski”, bu uygulamadan bir kaynak yorumunu yaptı.


İtibaren inDriveYerel pazarda teklife eklenen son uygulamalardan biri olan , Eduardo AbudLatin Amerika Halkla İlişkiler Direktörü, şirketin “platformun uluslararası genişlemesinin başlangıcından itibaren uygulamada taksi şoförleri birliğini her zaman kabul ettiğini” söyledi.


Beni nasıl gördüğünle ilgili olarakmobilite uygulamaları ve yaygın taksiler arasındaki rekabetYönetici şu yorumu yaptı: “Potansiyel yolcular için bir iletişim aracıyız, dolayısıyla iş günlerinde daha fazla yolculuk yapmak için kapıları her zaman inDrive'a açık olacak. Taksi şoförleri sendikasının nedeni budur. Bizi rakip olarak görmekten çok, müttefik olarak görüyorlar”söz konusu.