EnguLizyoN
New member
Yarışların “Alabama Çetesi”nin kurucusu ve NASCAR Onur Listesi'nde yer alan Bobby Allison Cumartesi günü hayatını kaybetti. 86 yaşındaydı.
NASCAR, Allison'ın ailesinden, onun Kuzey Carolina'nın Mooresville kentindeki evinde öldüğünü belirten bir bildiri yayınladı. Ölüm nedeni açıklanmadı ancak Allison'ın sağlığı yıllardır kötüye gidiyordu.
Allison, geçen ay başkan Jim France'ın onu 1971'de Kuzey Carolina'daki Bowman Gray Stadyumu'nda Meyers Brothers Anıtı'nın galibi olarak tanımasıyla NASCAR'ın Cup Series zafer listesinde dördüncü sıraya yükseldi. 85 galibiyet ve onu Darrell Waltrip'le olan beraberliğinden kurtardı.
Eski NASCAR sürücüsü Bobby Allison, 5 Temmuz 2013 tarihinde Daytona Beach, Florida'da Daytona International Speedway'de NASCAR Nationwide Series Subway Firecracker 250 sırasında.
Jared C. Tilton/NASCAR, Getty Images aracılığıyla
Fransa ve uzun süredir NASCAR yöneticisi Mike Helton, Allison'a zaferin anısına bir plaket takdim etti. Bununla birlikte Allison, Kupa galibiyetinde yalnızca Hall of Fame üyeleri Richard Petty (200), David Pearson (105) ve Jeff Gordon'un (93) gerisinde kalıyor.
Allison, 2011 yılında NASCAR'ın ikinci Hall of Fame sınıfına alındı. 1983 NASCAR şampiyonuydu, seri şampiyonluk yarışını beş kez ikinci sırada tamamladı ve Daytona 500'ü üç kez kazandı.
Allison'ın ailesi yaptığı açıklamada, “Bobby en büyük taraftar sürücüsüydü” dedi. “Hayranlarıyla vakit geçirmekten büyük keyif alıyordu ve gittiği her yerde onlarla imza dağıtıyor ve sohbet ediyordu. Kendini adamış bir aile babası, dostu ve dindar bir Katolikti.”
Sürüşünün ötesinde NASCAR'ın haritada yer almasına yardımcı oldu. 1979 Daytona 500'ün son turlarında Cale Yarborough ile yaşadığı meşhur mücadele, sporun belirleyici anlarından biri oldu.
Allison defalarca “Cale burnuyla yumruğuma vurmaya başladı” dedi ve kavgayı tanımlamak için sıklıkla bu ifadeyi kullandı. “Cale de benim gibi bunun yarışların yararına olduğunu anlıyor. Bu bizim samimi olduğumuzu kanıtlıyor.”
1937'de Miami'de doğan Allison, Sunshine State dışında daha fazla yarış fırsatı aramaya başladı. Alabama'nın merkezine indi ve burada çok sayıda küçük toprak iz buldu.
Kardeşi Donnie'yi ve yakın arkadaşı Red Farmer'ı almak için Florida'ya döndü. Hueytown, Alabama'da mağazalar açtılar ve 1960'lar ve 1970'lerin başlarında bölgesel yarışlara hakim oldular. Daha sonra Jimmy Mears, Neil Bonnett ve Bonnett ile Allison'ın oğulları Davey ve Clifford da Alabama Çetesi'ne katıldılar.
Allison, neredeyse ölümüne yol açan bir kazanın ardından 1988'de emekli oldu. Haziran 1987'de Talledega Superspeedway'in açılış turunda kaza yaptı. Dış duvara çarptı ve ardından sürücü tarafındaki kapıya T kemiği yedi. Başlangıçta yerel bir hastaneye ulaştığında öldüğü açıklandı, ancak daha sonra hayata döndürüldü.
Sonunda hafızasını geri kazandı, günlük aktiviteleri yeniden öğrendi ve geri dönüş girişiminde bulundu. Ancak bir dizi trajedi Allison'ın emekli olmasına neden oldu. Oğlu Clifford, 1992'de Michigan Uluslararası Yarış Pisti'nde ikinci kademe Busch Serisi antrenmanlarında meydana gelen kazada ölümcül şekilde yaralandı. Bir yıl sonra oğlu Davey, Talladega'da bir helikopter kazasında hayatını kaybetti.
Bundan üç yıl sonra Bobby ve eşi Judy boşandı. Dört yıl sonra gelinlerinin düğününde yeniden bir araya geldiler ve 2000 yılında yeniden evlendiler. 2015 yılında Judy'nin ölümüne kadar birlikte kaldılar.
Allison, 1992'de Motorsports Hall of Fame'e ve Ned Jarrett, Bud Moore, Pearson ve Lee Petty ile birlikte NASCAR Hall of Fame'e alındı.
Fransa yaptığı açıklamada, “Bobby Allison 'yarışçı' terimini kişileştirdi” dedi. “NASCAR Cup Serisi tarihinin en çok kazanan sürücülerinden biri olarak bilinmesine rağmen, spor üzerindeki etkisi rekor kitaplarının çok ötesine uzanıyor.
Allison, Daytona 500, Winston 500, Coca-Cola 600 ve Southern 500 gibi Cup Series'in en ikonik yarışlarını içeren NASCAR kariyeri “grand slam”ini kazanan 10 sürücüden biri.
Allison, Roger Penske için bir çift Indy 500 de dahil olmak üzere altı IndyCar Serisi startı verdi.
Haberler'den daha fazlası
NASCAR, Allison'ın ailesinden, onun Kuzey Carolina'nın Mooresville kentindeki evinde öldüğünü belirten bir bildiri yayınladı. Ölüm nedeni açıklanmadı ancak Allison'ın sağlığı yıllardır kötüye gidiyordu.
Allison, geçen ay başkan Jim France'ın onu 1971'de Kuzey Carolina'daki Bowman Gray Stadyumu'nda Meyers Brothers Anıtı'nın galibi olarak tanımasıyla NASCAR'ın Cup Series zafer listesinde dördüncü sıraya yükseldi. 85 galibiyet ve onu Darrell Waltrip'le olan beraberliğinden kurtardı.
Eski NASCAR sürücüsü Bobby Allison, 5 Temmuz 2013 tarihinde Daytona Beach, Florida'da Daytona International Speedway'de NASCAR Nationwide Series Subway Firecracker 250 sırasında.
Jared C. Tilton/NASCAR, Getty Images aracılığıyla
Fransa ve uzun süredir NASCAR yöneticisi Mike Helton, Allison'a zaferin anısına bir plaket takdim etti. Bununla birlikte Allison, Kupa galibiyetinde yalnızca Hall of Fame üyeleri Richard Petty (200), David Pearson (105) ve Jeff Gordon'un (93) gerisinde kalıyor.
Allison, 2011 yılında NASCAR'ın ikinci Hall of Fame sınıfına alındı. 1983 NASCAR şampiyonuydu, seri şampiyonluk yarışını beş kez ikinci sırada tamamladı ve Daytona 500'ü üç kez kazandı.
Allison'ın ailesi yaptığı açıklamada, “Bobby en büyük taraftar sürücüsüydü” dedi. “Hayranlarıyla vakit geçirmekten büyük keyif alıyordu ve gittiği her yerde onlarla imza dağıtıyor ve sohbet ediyordu. Kendini adamış bir aile babası, dostu ve dindar bir Katolikti.”
Sürüşünün ötesinde NASCAR'ın haritada yer almasına yardımcı oldu. 1979 Daytona 500'ün son turlarında Cale Yarborough ile yaşadığı meşhur mücadele, sporun belirleyici anlarından biri oldu.
Allison defalarca “Cale burnuyla yumruğuma vurmaya başladı” dedi ve kavgayı tanımlamak için sıklıkla bu ifadeyi kullandı. “Cale de benim gibi bunun yarışların yararına olduğunu anlıyor. Bu bizim samimi olduğumuzu kanıtlıyor.”
1937'de Miami'de doğan Allison, Sunshine State dışında daha fazla yarış fırsatı aramaya başladı. Alabama'nın merkezine indi ve burada çok sayıda küçük toprak iz buldu.
Kardeşi Donnie'yi ve yakın arkadaşı Red Farmer'ı almak için Florida'ya döndü. Hueytown, Alabama'da mağazalar açtılar ve 1960'lar ve 1970'lerin başlarında bölgesel yarışlara hakim oldular. Daha sonra Jimmy Mears, Neil Bonnett ve Bonnett ile Allison'ın oğulları Davey ve Clifford da Alabama Çetesi'ne katıldılar.
Allison, neredeyse ölümüne yol açan bir kazanın ardından 1988'de emekli oldu. Haziran 1987'de Talledega Superspeedway'in açılış turunda kaza yaptı. Dış duvara çarptı ve ardından sürücü tarafındaki kapıya T kemiği yedi. Başlangıçta yerel bir hastaneye ulaştığında öldüğü açıklandı, ancak daha sonra hayata döndürüldü.
Sonunda hafızasını geri kazandı, günlük aktiviteleri yeniden öğrendi ve geri dönüş girişiminde bulundu. Ancak bir dizi trajedi Allison'ın emekli olmasına neden oldu. Oğlu Clifford, 1992'de Michigan Uluslararası Yarış Pisti'nde ikinci kademe Busch Serisi antrenmanlarında meydana gelen kazada ölümcül şekilde yaralandı. Bir yıl sonra oğlu Davey, Talladega'da bir helikopter kazasında hayatını kaybetti.
Bundan üç yıl sonra Bobby ve eşi Judy boşandı. Dört yıl sonra gelinlerinin düğününde yeniden bir araya geldiler ve 2000 yılında yeniden evlendiler. 2015 yılında Judy'nin ölümüne kadar birlikte kaldılar.
Allison, 1992'de Motorsports Hall of Fame'e ve Ned Jarrett, Bud Moore, Pearson ve Lee Petty ile birlikte NASCAR Hall of Fame'e alındı.
Fransa yaptığı açıklamada, “Bobby Allison 'yarışçı' terimini kişileştirdi” dedi. “NASCAR Cup Serisi tarihinin en çok kazanan sürücülerinden biri olarak bilinmesine rağmen, spor üzerindeki etkisi rekor kitaplarının çok ötesine uzanıyor.
Allison, Daytona 500, Winston 500, Coca-Cola 600 ve Southern 500 gibi Cup Series'in en ikonik yarışlarını içeren NASCAR kariyeri “grand slam”ini kazanan 10 sürücüden biri.
Allison, Roger Penske için bir çift Indy 500 de dahil olmak üzere altı IndyCar Serisi startı verdi.
Haberler'den daha fazlası