İthalat için lastik fabrikalarında kriz

PiKe

New member
Lastik üreticisi Pirel Bu hafta boyunca Merlo kasabasında bulunan ülkede fabrikasının yapımını felç etti. Şirket bunun bir “Teknik durak” avantaj elde etmek için önceden planlanmış bakım Hem bu hafta hem de önümüzdeki haftanın iki günlük tatilleri.


Pirelli'nin “teknik durağı” bu nedenle üretim olmadan neredeyse iki haftayı temsil edecek ve bu da Lastik birliği (Sutna) Buenos Aires Eyaleti Çalışma Bakanlığı'ndan önce.


Pirelli's, ülkede çalışan üç lastik fabrikasıdır. Bridgestone (Llavallol) ve Kader (San Fernando), Buenos Aires Conurbano'daki üçü.


Bu arada Bridgestone, Ulus Çalışma Bakanlığı'ndan 450 çalışanı durdurdu Toplu Çalışma Anlaşması tarafından belirlenenlerin% 50'sinde tazminat.


Llavallol'daki Bridgestone Fabrikası. Fotoğraf Maxi Failla – FTP Clarin Max01924.jpg z

Bu personel ayarından sonra, Bridgestone'un bağışları 1.550 operatör Ve şirket şimdi geri çekilme konusunda anlaşmaya çalışacaktı Daha fazla operatörSutna'ya göre, gönüllü inzivalarının modalitesi sayesinde.


Ulus Çalışma Bakanlığı (insan sermayesi bakanlığına bağlıdır) henüz kriz prosedürünün Bridgestone'a genişletilmesini vermedi: Julio Cordero Japon başkentinin şirketi Ek belgeler Bu uzantıyı vermek için.


2022'de beş ay boyunca uzanan bir sendika çatışması nedeniyle üretimini büyük ölçüde azaltmak zorunda kalan sektördeki artan çatışma, yıl başında yerel pazarın ön sayılarıyla tezat oluşturuyor.


San Fernando'daki Kader Fabrikası.
San Fernando'daki Kader Fabrikası.

Sektör kaynaklarına göre, Ocak ayında lastik satışları Aylık ortalama 2024'ü aştılar, Her iki ilk dönemin kötü aylarının her ikisi de Temmuz ayından itibaren en iyi satış rakamları.


Ancak en azından yerel üreticiler için değişen şey çok fazla talep değildi Ama teklif.


Her ne kadar resmi bir rakam olmamasına rağmen, endüstri kaynakları yerel tüketimde ithal lastiklerin katılımının son yıllarda% 55'ten 2025'in başında% 75'e yükseldiğini tahmin ediyor. Bu piyasa katılımının en büyük büyümesinin her şeyden önce Çin kökeninde gerçekleştiğini tahmin ediyor.


Bu şekilde, lastiklerin elde edilmediği ve (Mercado Libre'de görülenlere göre) bilinmeyen markalara sahip lastiklerden tüm ulusal tekliflere ve tanınan uluslararası markalara kadar olan bir teklifle bir piyasa ödenmesi gereken bir pazar geçti.


Bir örnek: Ortalama bir lastik türünün serbest piyasa sayfasının gözden geçirilmesi, “205 55R16” veya “Corolla Tire” 118.000 ağırlıkS (Çin markaları) ve $248.000 (Ulusal markaların en pahalı versiyonları).


“Bu ürünlerin liste fiyatı Aralık 2023'te, devalüasyondan önce karşılaştırılırsa, Resmi dolar cinsinden lastik başına 600 dolardan 200'e düştüler. Ancak Aşağı inemezlerArjantin'de üretim maliyetleri nedeniyle, ”dedi sanayi sektörünün bir kaynağı. “Bugün Arjantin'de lastikler üretmek Brezilya'da aynı ürünleri üretmekten% 30 ila% 40 daha pahalı “ekledi.


Gerçek şu ki, ithal teklif notlarında Şüpheli izlenebilirlik Diğerleriyle, ayrıca dünya çapında referans olan ve bugün ürünlerini bir fiyata sunan Asya kökenli daha erişilebilir yerel üretim lastiklerinden daha.


Sanayi sektöründe, her şeyden önce Çin'den kabul edilen bazı ürünleri gösteriyorlar. Birleşik Devletler, Birleşik Krallık, Avrupa Birliği ve Brezilya gibi tüm ilgili ülkeler de, “Sübvansiyonlu Çin lastikleri ülkeye haksız rekabet koşullarına giriyor, bu da herhangi bir savunma mekanizması olmadan onları oluşturan ilk maddenin maliyetinin altında.” Anti-Dumping Tarifeleri Çin lastiklerinin pazarlarındaki ithalatına yönelik uluslararası DTÖ kurallarına göre Pazarımızda olmaz ”.